1400/04/21-15:00

تظاهرات کوبا؛ اعتراض به قطع برق، شیوع کرونا و نبود واکسن

تظاهرات کوبا؛ اعتراض به قطع برق، شیوع کرونا و نبود واکسن

بزرگترین تظاهرات ضدحکومتی در چند دهه گذشته در کوبا ترتیب داده شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، هزاران کوبایی روز یکشنبه درحالیکه شعار آزادی سر داده بودند خواستار استعفای رییس جمهور میگوئل دیاز کانل شدند. تظاهرات روز یکشنبه بزرگترین اعتراض مردم کوبا علیه سیستم حاکم در چند دهه گذشته ارزیابی شده است.

اعتراضات مردمی در حالی در کوبا افزایش یافته که این کشور آمریکای لاتینی درحال سپری کردن بزرگترین بحران اقتصادی پس از قطع حمایت‌های شوروی سابق است. مردم کوبا به نبود آزادی، کمبود مواد غذایی، برق و مواد اولیه و نیز افزایش تلفات کرونایی معترض هستند. مردم در کنار خط ساحلی شهر هاوانا تجمع کرده و درحالیکه فیدل کاسترو را صدا می‌زدند خواستار استعفای رییس جمهور شدند. معترضان خواستار تسریع در واکسیناسیون مردم علیه کرونا نیز شدند.

درهنگام تجمع مردم معترض، نیروهای پلیس با سلاح‌های خودکار و خودروهای نظامی درحال نظاره بودند. پلیس چندین نفر از تظاهرکنندگان را نیز بازداشت کرده است.

رییس جمهور دیاز اکثر معترضان را کسانی خواند که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های آمریکایی قرار دارند. وی تهدید کرد تظاهرات اعتراضی بعدی، دیگر تحمل نخواهد شد.

کوبا که یک جزیره در حوزه کاراییب است ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و به صورت کمونیستی اداره می‌شود. این کشور سالها است که تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد.

 

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب