1400/04/22-00:23

قطعی ۱۰ ساعته برق در اسلامشهر

قطعی ۱۰ ساعته برق برخی از محلات شهر اسلامشهر باعث بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از اسلامشهر، طی روزهای اخیر که در نقاط مختلف کشور و شهرستان اسلامشهر، مردم شاهد قطعی چند ساعته برق در طی ساعات مختلف شبانه روز هستند، امروز برق برخی از محلات شهر اسلامشهر بیش از ۱۰ ساعت قطع شد.

این قطعی غیر منتظره در پی بروز اشکال فنی در یک پست برق، در ابتدای خیابان امام موسی کاظم(ع) بوجود آمده و برق بسیاری از خیابان‌های امام موسی کاظم(ع)، امام محمد باقر(ع)، ۲۰ متری امام خمینی(ره) از حوالی ساعت ۱۳ امروز قطع شده و تا این لحظه نیز قطع است.

جمعی از اهالی و کسبه این محل در طی تماس‌ها و گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گلایه‌مندی از روند قطعی برق در این منطقه خواستار رسیدگی مسؤولان شدند و نسبت به علملکرد شرکت برق منطقه اسلامشهر اعتراض داشتند.

یکی از کسبه این محل می‌گوید: طی روزهای اخیر که شاهد قطعی برق در مناطق مختلف هستیم، علاوه بر قطعی برق براساس جدول اعلامی، خرابی تجهیزات برق این محل باعث قطعی مضاعف در این محل شده است و این قطعی‌های مکرر علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف برای مردم خسارات زیادی به وسایل برقی مردم وارد کرده است.

این کاسب افزد: قطعی برق طولانی مدت باعث خاموشی یخچال مغازه‌ها و وسایل خنک کننده و خرابی موادغذایی و سایل برقی شده و متاسفانه هیچ مقام مسؤولی در این شهر پاسخگوی مشکلات مردم نیست.

متصدی یک واحد صنفی نانوایی هم از قطعی بی برنامه و غیر منتظره برق اعتراض داشته و می‌گوید: با توجه به نیاز مردم منطقه از ساعات اولیه صبح نسبت به تهیه خمیر مورد نیاز اقدام می‌کنیم که در اثر قطعی برق مقدار زیادی از خمیر خود را مجبور هستیم دور بریزیم که با این هزینه‌های سنگین، خسارت زیادی به ما وارد می‌شود.

ساکنان منطقه از بی توجهی مسؤولان اداره برق و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی گلایه داشته و می‌گویند: با توجه به این که مدیران ادارات مختلف از جمله فرماندار و رئیس اداره برق در این شهر ساکن نیستند، نمی‌توانند مشکلات مردم این منطقه را درک کنند.

بنا بر اظهارات مردم و پیگیری‌های خبرنگار فارس و مشاهدات میدانی، مهمترین علت قطعی برق در محله امام موسی کاظم (ع) فرسودگی و فشار زیاد بر یک دستگاه ترانس برق واقع در ابتدای این خیابان  و مقابل ساختمان مرکزی شهرداری است که با اتخاذ تدابیر کارشناسی شده و انجام تعمیرات اساسی این دستگاه که جوابگوی فشار وارده و مصرف بالای برق نیست، می‌شود از بروز حوادث غیر مترقبه خرابی ترانس فوق جلوگیری کرد.

به گفته مردم، هیچ اراده‌ای برای تعمیر این ترانس و رفع مشکل اهالی محل از سوی مسؤولان شرکت برق وجود ندارد و انتظار می‌رود، فرماندار و دادستان انقلابی شهرستان اسلامشهر و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، نسبت به این مشکل مردم  پیگیری لازم را انجام دهند، که در صورت ادامه این روند لطمات و خسارات جبران ناپذیری در منطقه  وجود دارد، پس تا فرصت هست می‌توان با رسیدگی به مشکلات مردم مانع از هرگونه سو استفاده از سوی افراد فرصت طلب شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب