1400/04/25-15:32

کامرانی‌فر: اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال را رصد می‌کنیم

کامرانی‌فر: اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال را رصد می‌کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: کارگروهی اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند. این موضوع در هفته‌های پایانی لیگ هم انجام می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «حسن کامرانی‌فر» روز جمعه در گفت و گوی تلویزیونی افزود: کارهای سخت را آدم‌های بزرگ می‌کنند. باید از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کنم، نه به خاطر انتخاب من بلکه انتخاب افرادی که در عین جوانی دارای مدارک بالایی هستند. نیما نکیسا، علیرضا امامی‌فر، شریفی و افرادی از این دست را داریم که بدون هیچ سفارشی انتخاب شدند و با بهره‌گیری از  افراد متخصص کارها پیش می‌رود. 

وی در مورد قضاوت «علیرضا فغانی» در شهرآورد 96 اظهار داشت: برای شهرآورد تعدادی داور را مدنظر داشتیم که بتوانند قضاوت کنند، داورانی که طی دو سال گذشته قضاوت کرده بودند و دوست داشتند در این بازی حضور داشته باشند اما حضور علیرضا فغانی که از بهترین‌های دنیا است، فرصتی بود تا از او استفاده کنیم. این مسئله نقطه مهمی بود که فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا فغانی به جمع داوران ایرانی بازگردد.

استفاده از شرکت‌های داخلی برای راه‌اندازی VAR

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص راه‌اندازی سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در فوتبال ایران یادآور شد: سیستم VAR پروسه‌ای زمان‌بَر است. اگر از سه یا چهار سال پیش که راه‌اندازی آن آغاز شده بود، امروز می‌توانستیم از آن استفاده کنیم. شرایط خاصی برای استفاده از این سیستم داریم چرا که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم باید مجوز فیفا را بگیریم و امیدوارم شرکت‌های داخلی که مورد تأیید هستند بتوانند کارهای‌ مربوطه را انجام دهند.

کامرانی‌فر ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم شاید در چند ورزشگاه بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم. این پروسه باید زیر نظر فیفا باشد. VAR پنج مرحله دارد که مرحله اول و دوم آن را طی کرده‌ایم. درخواست‌ بعدی ما از فیفا این است که در چند بازی به صورت آفلاین کارها را پیش ببریم اما آنچه مهم است، تلاش و اصرار مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR در فوتبال کشور است. 

بی‌اخلاقی‌ها تکرار نخواهد شد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره مسائل اخلاقی فوتبال و صحنه‌هایی که منتشر می‌شود، تصریح کرد: مجری فوتبال، فدراسیون فوتبال است و اجازه نخواهد داد این اتفاقات تکرار شود. به گذشته کاری نداریم اما مطمئن باشید اجازه نخواهیم داد بی‌اخلاقی‌ها ادامه داشته باشد. هر کسی هر صحبتی می‌کند باید مسئولیتش را هم بپذیرد. بالاخره از یک جایی باید جلوی این اتفاقات را بگیریم. از همین جا از تمام بزرگان فوتبال خواهش می‌کنم از حالا به بعد به فکر مسائل فنی و توسعه فوتبال باشند.

کامرانی‌فر در خصوص ادامه لیگ هم گفت: برنامه‌ریزی به عهده سازمان لیگ است. در پایان فصل به دلیل اینکه حساسیت‌ها بالاتر می رود تمام ارکان فدراسیون ورود کردند تا بازی‌ها سلامت پیش برود. مطمئن باشید در هفته‌های آینده کارگروهی تشکیل خواهد شد و قبل و بعد از مسابقات مسائل را پیگیری می‌کنند تا تصمیمات درستی گرفته می‌شود.

وی در مورد شهرآورد نیز گفت: اتفاق خوبی در بازی دیروز افتاد که هیچ اعتراض و مشکلی نه نسبت به داور، بلکه نسبت به هیچ چیز نداشتیم. از رسانه و تلویزیون می‌خواهم به اتفاقات خوب دیروز بیشتر بپردازند.

حضور مهدوی‌کیا به عنوان مشاور رییس فدراسیون

کامرانی‌فر در خصوص اینکه آیا سرمربی تیم‌های پایه مشخص شده است، عنوان کرد: تیم ملی مستقیم زیر نظر رییس فدراسیون فوتبال برنامه ریزی می‌شود. سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص شده و در بازی‌های باقی‌مانده مهدوی‌کیا به‌عنوان مشاور کنار رئیس فدراسیون خواهد بود.

وی درباره انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم المپیک، بیان کرد: در دوره‌های قبل در چند ماه مانده به المپیک سرمربی انتخاب می‌شد. ما  سه سال تا المپیک زمان داریم و فدراسیون فوتبال از الان با کمیته ملی المپیک در حال برنامه‌ریزی است. مطمئن باشید در المپیک بعدی تیم ایران برای اولین‌ بار به المپیک صعود خواهد کرد، چون برنامه‌ریزی شده است، در هر کاری برنامه‌ریزی کنیم موفق خواهیم شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب