1400/04/26-00:47

متجاوزان ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت را غارت می کنند

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن گفت: نیروهای متجاوز ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت را غارت می کنند و ما نمی دانیم درآمدهای حاصل از آن، کجا سپرده گذاری می شود.

به گزارش دولت بهار، عمار الاضرعی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری المسیره  افزود: نیروهای متجاوز همچنان چهار فروند کشتی را نزدیک بندر جیزان توقیف کرده اند که دو فروند آن حامل بنزین برای مصارف عمومی و یک فروند حامل مازوت برای کارخانجات و نیروگاه برق الحدیده و یک فروند نیز کشتی حامل گاز است.

وی تاکید کرد: ۴۳۱ روز از توقیف دو فروند کشتی حامل بنزین در جیزان می گذرد و غرامتی که دولت باید بابت آن بپردازد، به هشت میلیون و ۶۲۰ دلار هزار دلار رسیده است.

مقام یمنی یادآورشد که غارت نفت خام و گاز مایع از سوی نیروهای متجاوز مانع پرداخت حقوق شهروندان شده است.

نقض موافقنامه صلح سوئد در باره استان الحدیده همچنان ادامه دارد و  نیروهای متجاوز از اجرای آن و انجام تعهدات خود اجتناب و حتی از ورود فرآورده های نفتی به یمن جلوگیری می کنند.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب