1400/04/27-09:14

دام تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کنند؟

دام تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کنند؟

هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشورمان روز دوشنبه برگزار می‌شود و ۳ تیم شانس لیگ برتری شدن را دارند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیگ دسته یک فوتبال (آزادگان) به ایستگاه پایانی خود نزدیک‌ می‌شود. وضعیت ۴ تیم بالای جدول فوق العاده حساس است و می‌توان گفت که ۳  تیم شانس صعود به لیگ برتر را دارند که در ادامه به بررسی شانس این ۳ تیم می‌ پردازیم.

هوادار تهران

 هدایت تیم فوتبال هوادار بر عهده رضا عنایتی (بازیکنان اسبق تیم فوتبال استقلال) است، او توانسته در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان، نتایج درخشانی را کسب کند. هوادار طی ۳۳ دیدار گذشته خود در این مسابقات، در ۱۶ مسابقه برنده از زمین مسابقه خارج شده و در ۸ مسابقه نیز شکست خورده است. این تیم با ۴۲ گل زده در تمامی بازی‌های خود عنوان برترین خط حمله لیگ آزادگان را به نام خود یدک می‌کشد.

هوادار که یکی از نامزد‌های صعود به لیگ برتر است، باید در هفته آخر مسابقات لیگ آزادگان به مصاف شهرداری آستارا برود.

اگر هوادار مقابل شهرداری آستارا به برتری برسد و بادران به هر دلیلی نتواند مقابل ملوان به پیروزی دست یابد، شاگردان عنایتی به لیگ برتر صعود می‌کنند و می‌توانند برای اولین در بالاترین سطح فوتبال کشورمان حضور یابند. هوادار با ۵۴ امتیاز و به دلیل تفاضل کم‌تر نسبت به فجرسپاسی، در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است. عنایتی سرمربی این تیم در چند هفته اخیر به اشتباهات داوری علیه تیم خود واکنش نشان داده و مدعی شده است که داوران تمرکز تیمش را برهم می‌زنند. این سرمربی جوان، در مصاحبه دیگری از خود عنوان کرده بود که حدود ۶۰ درصد از بازیکنانش را نسبت به نیم فصل اول، از دست داده و کار او برای چینش ترکیب تیمش سخت شده است.

با همه این تفاسیر باید منتظر باشیم و ببینیم که هوادار تهران، دوشنبه هفته آینده می‌تواند جشن صعود به لیگ برتر را بگیرد یا اتفاق دیگری  رخ خواهد داد.

فجرسپاسی شیراز

یکی از تیم‌های خوب و با ثبات این فصل رقابت‌های لیگ آزادگان، فجرسپاسی است. این تیم عزم خود را جذب کرده که بعد از سال ها دوباره به لیگ برتر فوتبال صعود کند.

این تیم از ۳۳ دیدار گذشته خود در لیگ آزادگان، ۱۵ بازی را با برد پشت سر گذاشته  و نتیجه ۶ مسابقه را واگذار کرده است. فجرسپاسی در هفته پایانی مسابقات لیگ آزادگان، پذیرای گل ریحان خواهد بود و به نظر می‌رسد بتواند با برتری در این دیدار، به لیگ برتر فوتبال صعود کند. برترین گلزن فجرسپاسی، فراز دانا با ۷ گل زده است. فجرسپاسی اکنون با ۵۷ امتیاز صدرنشین لیگ آزادگان است.

این تیم بار‌ها در طول فصل امتیازات زیادی از دست داد و حتی به میانه‌های جدول هم رفت، اما کلانتری سرمربی این تیم تاکید داشت باید امتیازات از دست رفته را جبران کرد. فجرسپاسی از لحاظ فنی، جزو تیم‌های خوب لیگ آزادگان در این فصل بود و سعی کرد فوتبال تهاجمی را در زمین مسابقه پیاده کند.

بادران تهران

دیگر تیمی که شانس صعود به رقابت‌های لیگ برتر را دارد، بادران تهران است. این تیم کار خود را با محسن عاشوری شروع کرد، اما در نیمه راه این سرمربی از سمت خود استعفا کرد.

مدیران این باشگاه خیلی زود دست به کار شدند و امید روانخواه را به عنوان سرمربی جدید تیمشان منصوب کردند. بادران توانست نتایج خوبی با روانخواه کسب و خود را در قامت مدعیان صعود معرفی کند. این تیم از ۳۳ دیدار گذشته خود در لیگ آزادگان، ۱۷ برد به دست آورده و در ۱۰ مسابقه شکست خورده است.

بادران با ۴۱ گل زده در تمامی دیدار‌های خود، دومین خط حمله برتر و خطرناک لیگ آزادگان را به نام خود ثبت کرده است. این تیم موفق شد با نتیجه ۳ بر یک رایکا بابل را شکست دهد تا کار صعود به لیگ برتر فوتبال به هفته آخر کشیده شود. بادران در هفته پایانی مسابقات لیگ آزادگان، میهمان ملوان است و دیدار سختی را در پیش دارد. شاگردان روانخواه با ۵۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به هوادار، در رده سوم جدول قرار گرفته اند.

۳ تیم مدعی در لیگ آزادگان، امتیازات مشابهی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد در هفته پایانی مسابقات لیگ آزادگان، تفاضل گل یا گل زده بیشتر بتواند به کمک یکی از این ۳ تیم بیاید. ۲ تیم به لیگ برتر فوتبال کشورمان صعود خواهند کرد؛ در جدول رده بندی فجرسپاسی تفاضل گلش ۱۷+ بوده و تاکنون ۲۱ گل دریافت کرده است. در سوی مقابل هوادار تفاضل گل ۱۵+ را دارد و ۲۶ گل دریافت کرده است.

بادران دیگر تیم مدعی صعود به لیگ برتر، تفاضل گلش ۱۲+ بوده و ۲۷ گل دریافت کرده است. می‌توان پیش بینی کرد که صعود تیم‌های فجرسپاسی و هوادار به لیگ برتر فوتبال، محتمل‌تر باشد، اما باید منتظر نتایج این ۳ تیم در هفته پایانی مسابقات لیگ آزادگان باشیم.

۳ تیم (چوکای تالش، نودارومیه و گل ریحان البرز) در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان، سقوط خود را به دسته پایین‌تر قطعی کرده اند.

چوکای تالش

چوکای تالش در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان، نوسانات و مشکلات زیادی را تجربه کرد. این تیم در ۳۳ مسابقه‌ای که در لیگ آزادگان انجام داد، ۷ برد به دست آورد و در ۱۳ مسابقه، طعم شکست را تجربه کرد. چوکا کار خود را در این فصل، با هدایت هادی شکوری شروع کرد و پس از چند هفته نتیجه نگرفتن، او جای خود را به علی لطیفی داد. هواداران این تیم امید زیادی به نتیجه گرفتن با لطیفی داشتند، اما او نتوانست انتظارات را برآورده کند و پس از چند هفته سخت و طاقت فرسا، از هدایت چوکا کناره گیری کرد تا کار برای این تیم برای بقا در لیگ آزادگان سخت شود.

مدیران این باشگاه پس از بررسی گزینه‌های متعدد، در نهایت فرشاد پیوس را به عنوان مربی جدید خود منصوب کردند. او کار سختی برای بقای این تیم در لیگ آزادگان داشت. پیوس در ۵ دیدار هدایت چوکا را بر عهده گرفت و  ۳ تساوی، یک برد و یک شکست به دست آورد.

نتایجی که پیوس با عقاب‌ها (لقب تیم فوتبال چوکای تالش) کسب کرد، مطلوب بود، اما شاید تغییرات پی در پی مربیان در این تیم، باعث چنین نتایجی شد. چوکا در دیداری که به برد نیاز داشت، در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مقابل قشقایی شکست خورد تا سقوط خود را به لیگ دسته دو قطعی کند. تیمی که از لیگ دسته دو به دسته اول صعود کرده بود به دلیل نبود مدیریت درست، بازهم به دسته پایین‌تر رفت.

گل ریحان البرز

دیگر تیمی که سقوط خود را به دسته پایین‌تر قطعی کرده، گل ریحان است. این تیم در ۳۳ مسابقه‌ای که انجام داد، فقط ۴ برد به دست آورد. گل ریحان ۳۲ شکست در این فصل داشت. گل ریحان در دیدار قبلی خود با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شهرداری آستارا تحقیر شد تا وداعی تلخ را با رقابت‌های لیگ آزادگان داشته باشد.

گل ریحان حواشی زیادی را در این فصل متحمل شد. یکی از این حواشی حمل اسلحه یکی از کارکنان این تیم در دیدار با نود ارومیه بود که موجب شد مدیرعامل گل ریحان (زارعی فومنی) اخراج شود.

محمد زارعی فومنی (مدیر تیم گل ریحان) در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص حواشی به وجود آمده درباره اسناد منتشر شده در مورد حکم برکناری او عنوان کرد: من تمام مواردی که در این نامه منتشر شده است را تکذیب می‌کنم و رضا رضایی که چنین نامه‌ای را منتشر کرده است، در حال حاضر مدیر عامل نیست که بخواهد چنین تصمیماتی بگیرد یا کسی را برکنار کند. گل ریحان اکنون در دست سازمان تربیت بدنی استان البرز است و این سازمان من را به عنوان مدیر این باشگاه می‌شناسد و رضایی هیچ مسئولیت و مقامی ندارد. صحبت‌های گفته شده دروغ و تهمت است و به زودی رضایی باید در دادگاه پاسخگوی تهمت‌های خود باشد. او در تیم ما کلاهبرداری کرده و بدون اجازه تیم را اجاره داده است. حتما از رضایی شکایت می‌کنم. مدیرعاملی او طبق قانون در هیچ جا ثبت نشده است و می‌توان گفت تا به امروز به صورت غیر قانونی مدیرعامل باشگاه بوده است. او حتی به صورت غیر قانونی در انتخابات فدراسیون هم رأی داده بود.

با این اوصاف باید دید این تیم در رقابت‌های لیگ ۲ چه سرنوشتی را تجربه خواهد کرد. آیا بازهم می‌توانند به لیگ دسته اول (آزادگان) صعود کنند یا سرنوشتی دیگری در انتظارشان خواهد بود.

نود ارومیه

سومین تیمی که سقوط خود را به دسته پایین‌تر قطعی کرده، نود ارومیه است. این تیم در ۳۳ مسابقه‌ای که در این فصل انجام داد، ۶ برد به دست آورد و در ۱۹ مسابقه شکست خورد. نود ارومیه فصل گذشته با هدایت وحید بیاتلو تا یک‌قدمی صعود به لیگ برتر  پیش رفت و سپس فصل را در میانه‌های جدول به پایان رساند. این تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول عمدتا در نیمه پایینی جدول حضور داشت و ۲۷ امتیاز کسب کرده است و شوک چندباره تغییر کادرفنی هم در سیر نتیجه‌گیری این تیم تاثیری نداشته است. نود ارومیه این فصل را در دره هفدهم به پایان رساند تا سقوط بهت آوری را به دسته ۲ داشته باشد. هدایت نود ارومیه بر عهده علی لطیفی است و باید دید که او توانایی این را خواهد داشت که این تیم را مجددا به لیگ دسته اول بیاورد یا خیر.

مسابقات هفته پایانی مسابقات لیگ آزادگان، فردا (دوشنبه)  از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شوند و تمامی مسابقات به صورت همزمان خواهند بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب