1400/04/28-13:28

حذف لباس رسمی کاروان ایران از مراسم افتتاحیه المپیک

 حذف لباس رسمی کاروان ایران از مراسم افتتاحیه المپیک

به دنبال هجمه‌های ایجاد شده نسبت به لباس رسمی طراحی شده برای اعضای کاروان ورزش ایران، حذف این لباس و استفاده از «ستِ ورزشی» توسط ورزشکاران‌ در مراسم افتتاحیه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، رونمایی از لباس‌های رسمی و ورزشی اعضای کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک در حالی شنبه شب و همزمان با اعزام اولین گروه ورزشکاران به توکیو انجام شد که به فاصله چند ساعت با انتقادات زیادی توسط عموم مردم و کاربران فضای مجازی مواجه شد.

این در حالی است که از دو سال پیش برای طراحی و نمایش پوشش مسافران توکیو برنامه‌ریزی شده بود و حتی پایِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه مد و لباس این وزارتخانه به میان آمد با این حال اما لباس‌های رونمایی شده به خصوص در بخش رسمی با اقبال عموم همراه نبود به گونه‌ای تصمیم به حذف آن از مراسم افتتاحیه گرفته شده است.

قرار بود حضور اعضای کاروان ایران در مراسم افتتاحیه و رژه المپیک همچون سنوات گذشته با «پوشش رسمی» انجام شود اما به خاطر هجمه‌های ایجاد نسبت به لباس طراحی شده، اینگونه تصمیم گرفته شده حضور ورزشکاران و دیگر نمایندگان کاروان ایران در مراسم افتتاحیه با «پوشش ورزشی» انجام شود.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک این موضوع را اعلام کرد و گفت: در راستای احترام به افکار عمومی چنین تصمیمی گرفته شده است.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک طی روزهای اول تا ۱۷ مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این دوره بازی‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه اول مردادماه (۲۳ جولای) آغاز می‌شود.

کاروان ایران طبق پروتکل‌های مورد تاکید برگزارکنندگان بازی‌ها با ۱۰ ورزشکار در هر دو بخش مردان که صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان پرچمداران کاروان هم شامل آنها هستند همراه با نصرالله سجادی سرپرست کاروان در مراسم افتتاحیه و رژه شرکت خواهد کرد.

کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار در این دوره بازی‌های المپیک شرکت می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب