1400/05/01-23:50

گزارشی از حضور دکتر احمدی نژاد در آرامستان ابن بابویه و زیارت شهدای قیام سی‌ام تیر + فیلم و تصاویر

گزارشی از حضور دکتر احمدی نژاد در آرامستان ابن بابویه و زیارت شهدای قیام سی‌ام تیر + فیلم و تصاویر

دکتر احمدی نژاد عصر روز پنجشنبه، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور در آرامستان ابن بابویه، ضمن قرائت فاتحه بر مزار مرحوم تختی، شیخ رجبعلی خیاط و شهید دکتر فاطمی، به روح شهدای قیام سی‌ام تیر ادای احترام کرد.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد عصر روز گذشته با حضور در آرامستان ابن بابویه به روح شهدای قیام سی‌ام تیر ادای احترام کرد. وی در جوار مزار دکتر سید حسین فاطمی و شهدای سی‌ام تیر گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

امروز پنجشنبه، 31 تیرماه، خداوند متعال این توفیق را عنایت کرد که به زیارت جناب ابن بابویه بیاییم. در کنار تختی و بعد هم توفیق ما را با حضور بر مزار شهدای 30 تیر و شهید بزرگ، شهید دکتر حسین فاطمی مضاعف کرد.

آنها شهدایی بودند که در برابر استبداد و سلطه بیگانه ایستادند. آنها قهرمانان مبارزه با استعمار پیر در کشور ما هستند و همه می دانیم که به دستور و پافشاری او آنها شهید شدند و ایشان هم بعدا اعدام شد.

آقای فاطمی، انسان بسیار بزرگی بود. شرایط را شناخته و فهمیده بود که ریشه مشکلات کشور، بلکه مهمترین ریشه مشکلات، سلطه اجنبی است. با همه وجود ایستاد تا استعمارپیر که به نسبت، قدرت او در آن روز بسیار بسیار بیشتر از قدرت امروز نظام سلطه گر جهانی آمریکاست از ایران بیرون کند، نفت ملت ایران را از چنگال آنها بیرون بکشد و ملی کند. البته شرایط بگونه ای بود که کار، نیمه تمام ماند و بعد هم آنها یکی یکی شهید شدند و این مرد بزرگ، با پافشاری دولت وقت انگلیس به چوبه اعدام و تیرباران سپرده شد.

سخنرانی او در لحظه قبل از تیرباران، سخنرانی تاریخی است. نشان دهنده یک شخصیت بزرگ، یک انسان مومن، آگاه، امیدوار به آینده و لطف خدا و مطمئن از نسل های بعدی ایران که راه او را در برابر اجنبی و سلطه بیگانه ادامه می دهند و نهایتا ان شاءالله ایران را به اوج عزت، اقتدار و انسانیت خواهند رساند.

شهدای 30 تیر هم مانند بقیه شهدا، شهید هستند. شهدایی که در دوران انقلاب شهید شدند، شهدای 17 شهریور، شهدای دوره دفاع مقدس، شهدایی که در برابر داعش و گروه های خشن ایستادند و شهید شدند. همه این ها شهید هستند و مراتب بالایی دارند.

ما آمدیم از همه شهدا، شهدای 30 تیر و شهید دکتر سیدحسین فاطمی یادی کنیم. خدا همه آنها را رحمت کند و با امام حسین(ع) محشور کند و ان شاءالله راه عزت خواهی، عدالت خواهی و آزادی خواهی آنها همیشه در ایران  و در نسل های متوالی ایران زنده باشد و پرچم ملت ایران همیشه برافراشته باشد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب