1399/05/15-14:05

میوه برجام، دلار ۲۵ هزار تومانی، پراید ۹۵ میلیون تومانی ست

میوه برجام، دلار ۲۵ هزار تومانی، پراید ۹۵ میلیون تومانی ست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید نظارت و مراقبت بیشتری از بازار بورس صورت بگیرد تا مشکلاتی که برای موسسات مالی پیش آمد برای بورس پیش نیاید.

به گزارش دولت بهار، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه 15 مرداد) در نطق میان دستور در جلسه علنی قوه مقننه با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مگر بارها رهبری معظم با عباراتی روشن از مذاکره با آمریکا نهی نکردند؟ متاسفانه برخی علنا و برخی در مجالس خصوصی حل المسائل کشور  را مذاکره با دشمن می دانند.

وی در همین راستا افزود: اینها علیرغم تجربه تلخ برجام و سعدآباد و تلفن نابجا عبرت نگرفته و نمی‌گیرند. به صراحت می‌گفتند که یک روز تاخیر در اجرای برجام، 100 میلیون دلار خسارت به بار می‌آورد.

نماینده مردم محلات در مجلس ضمن انتقاد از دستاوردهای برجام بیان داشت: عده‌ای می‌گفتند که درخت سیب و گلابی کاشته‌ایم  صبر کنید تا میوه بدهد میوه برجام اما گرانی افسارگسیخته، دلار 25 هزار تومانی، از دست رفتن صنعت  هسته‌ای، چرندی به نام اینستکس ، پراید 95 میلیونی و تورم 44 درصدی است.  اما خم به ابرو نمی‌آورند و علیرغم مشکلات چشم در چشم نمایندگان می‌گفتند که برجام افتخار تاریخ ایران بود.  

حجت الاسلام سلیمی در بخش دیگری از نطق خود خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: شما به من گفتید که صادق و شجاع هستی. پیشنهادم به وزیر امور خارجه این است که صادقانه و با شجاعت لیست خسارت‌های برجام به ملت را عرضه کند.

وی بیان داشت: چگونه فلان کسی که 20 یا 30 سال سمت مدیریتی داشته ثروت 100 میلیاردی دارد مگر چقدر حقوق می‌گرفته است؟ از مسوولان می‌خواهم به صراحت لیست کسانی که ارز 4200 تومانی گرفتند را منتشر کنند. 60 تن طلا نصیب چه کسی شد؟ وزارت ارشاد یارانه مطبوعات را به چه کسی می‌دهد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان نطق خود درباره بازار بورس اظهار داشت: باید نظارت و مراقبت بیشتری از این بازار صورت بگیرد تا مشکلاتی که برای موسسات مالی پیش آمد برای بورس پیش نیاید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب