1400/05/06-17:26

د‌کتر احمدی‌نژاد: دست های خبیث بیگانه از آستین باند فاسد امنیتی بیرون آمده و در روندهای تصمیم گیری کشور فعال شده است + فیلم

د‌کتر احمدی‌نژاد: دست های خبیث بیگانه از آستین باند فاسد امنیتی بیرون آمده و  در روندهای تصمیم گیری کشور فعال شده است + فیلم

دکتر احمدی نژاد در یک گفتگوی تصویری اظهارعقیده کرد که دست های خبیث بیگانه از آستین باند فاسد امنیتی بیرون آمده و به طور موثر و تعیین کننده ای در روندهای تصمیم گیری کشور فعال شده است تا مسائل و مشکلات جامعه را برای مقامات تصمیم گیر غیرقابل حل وانمود سازد و اجازه ندهد انرژی عظیم مردم در مسیر پیشرفت و اعتلای ایران عزیز و حل بنیانی مشکلات به کار گرفته شود.

به گزارش دولت بهار، متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد درباره علل و چرایی حل نشدن مشکلات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

از صمیم دل خدمت ملت بزرگ، عزیز و شریف ایران سلام عرض می کنم.

ابتدا عید عظیم غدیر خم را به همه ملت ایران و جامعه بشری تبریک می گویم. عید غدیر خم، عید کمال و کرامت انسان و در واقع عید انسان است. بالاترین احترام به انسان ها این است که با انسان کامل، ارتباط برقرار کنند و هدفگذاری شان، حرکت با انسان کامل و رسیدن به مرزهای کمال باشد. این عید را صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم هر چه زودتر، دست آحاد بشر در دست انسان کامل و با سرعت نور، حرکت به سمت قله های کمال اتفاق بیفتد.

امروز می خواهم راجع به شرایط کشور و یکی از علت های مهم و اثرگذار در اینکه چرا اوضاع کشور ما سامان پیدا نمی کند یا به پیشرفت شایسته ملت ایران دسترسی پیدا نمی کند، نکاتی را با شما درمیان بگذارم.

مطالبی که عرض می کنم حاصل مشاهدات و تجربیات خودم در دوران خدمتگزاری و همین طور اطلاعات دقیقی است که در اختیار دارم. من عمیقا معتقد هستم که دست هایی از بیگانه، بطور موثر و تعیین کننده در روندهای تصمیم گیری کشور ما حضور دارند. بگونه ای که در هر مقطعی، اگر برنامه یا طرحی مطرح شود که بخواهد بطور بنیانی مسائل ایران را حل کند، انرژی عظیم مردم را در مسیر پیشرفت و اعتلا آزاد کند و مشکلات را بطور ریشه ای حل کند، آن دست های خبیث اجازه نمی دهند.

بهترین طرح های تاریخ، وقتی می خواهد در کشور اجراء شود، تا آنجایی که ممکن است اول سنگ اندازی می کنند تا اجازه ندهند اجراء شود. از لحظه ای که کار اجرایی آغاز می شود، مانع تراشی و کارشکنی می کنند تا اجرای طرح ها موفق نشوند و اگر هم کاری انجام شد و بطور نسبی موفق بود، با سیل جنگ روانی و برنامه تبلیغاتی، آنقدر علیه آن کار و طرح، سمپاشی و تخریب می کنند که هیچکس در ایران دیگر جرات نکند طرح های اساسی، زیربنایی و طرح هایی که بتواند بطور کلی و کلان مسائل کشور را حل کند، ارائه بدهد یا پیگیری کند.

من چند مورد را برای شما نام می برم:

1. طرح های هوافضا:

همه می دانیم که اصلاح امور و پیشرفت اساسی و پایدار یک ملت، بسته به پیشرفت دانش و فناوری است. همه چیز در سایه پیشرفت دانش و فناوری است. امروز هوافضا و هسته ای لوکوموتیو هستند. اینها باید حرکت کنند تا همه اجزای صنعت و دانش کشور حرکت کنند و پشت سر آن، اقتصاد، اشتغال، مسکن، آب و هوا و محیط زیست درست شوند. ببینید چقدر تخریب کردند!؟

الان بگونه ای است که کل صنعت هوافضا خوابیده است. تعداد زیادی از دانشمندان ما آواره شدند. همین طور در صنعت هسته ای، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و پیشرفت های عظیم علمی. همه تخریب شدند و جلویش گرفته شد. یک زمانی سرعت رشد علمی ایران در دنیا اول یعنی 11 برابر متوسط سرعت رشد علمی جهان بود. برای درست کردن اوضاع کشور باید 10 تا 15 سال با همان سرعت حرکت کنیم.

2. بحث مسکن:

مسکن مهر یک قدم کوچکی در ایران بود و دنیا آن را یک طرح بسیار بزرگ ارزیابی کرد. اینکه یک مجموعه ای جسارت کنند و چهار میلیون و 500 هزار واحد مسکن برای مردم طراحی کنند و ظرفیت تولید مسکن کشور را در سال به بیش از یک میلیون واحد برسانند، اتفاق بزرگی است. بالاخره موضوع مسکن مردم یک روزی باید حل شود. فقط دولت باید امکانات، زمین و مدیریتش را بیاورد و با کمک مردم منابع کشور به سمت مسکن هدایت شوند که خود آن لوکوموتیو صنایع گوناگون است. دیدیم که چه تخریبی علیه مسکن مهر انجام شد!؟ در تاریخ کم نظیر است! علیه یک طرح مردمی که با یک رقم کمی مردم را حتی موقتا صاحبخانه بکند، چقدر توهین و مسخره کردند!؟ گزارش های دروغ درست کردند، تهمت و افتراء زدند. چرا؟ چون دست بیگانه نمی خواهد مردم ایران صاحب مسکن باشند، آرامش داشته باشند و احساس عزت کنند. باید همیشه ضعیف و نیازمند باشند،‌ همیشه دستشان دراز باشد، همیشه به سر ملت بزنند.

3. طرح هدفمندی یارانه ها:

 ارزش انرژی تولیدی در کشور، چندهزار هزار میلیارد تومان است. ما سالی 30 تا 40  هزارمیلیارد آن را گفتیم به مردم بدهید که باید این را اضافه می کردند. یعنی الان حداقل باید 7 برابر می شد اما این کار را نکردند. ببینید چه حجم عظیمی از تخریب درست کردند! دولت مال خود مردم را دست خودشان می دهد و جلوی بسیاری از سوءاستفاده ها، دزدی ها، بخور بخورها و اتلاف منابع گرفته می شود. یک گوشه ای از ثروتی که مال مردم هست، ما گفتیم خودتان خرج کنید. این دولت فعلی که بیش از سه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان در این 8 سال خرج کرده است. از محل طرح هدفمندی چیارانه ها، امسال سیصد و سی هزار میلیارد تومان گیرش می آید، سی هزار تا می خواهد به مردم بدهد. چقدر تبلیغات کردند که گویی تمام مشکلات تاریخ، از زمان آدم ابوالبشر، بخاطر همینی است که به دست مردم می دهند. چرا؟ برای اینکه راهش را ببندند، دیگر کسی جرات نکند بگوید کل ثروت را باید به مردم بدهید، چه کسی گفته همه ثروت باید دست دولت باشد؟ خودشان هر روز دارند می گویند که دزدی و فساد و هزار اتلاف منابع و سوءاستفاده بوجود می آید ولی بازهم می گویند همه ثروت باید دست ما باشد. مردم خودشان می توانند اداره کنند. چه کسی گفته همه امور و تصمیم گیری ها باید دست دولت باشد؟

4. سهام عدالت:

چقدر سهام عدالت را مسخره کردند؟ البته این اواخر به آن پناه بردند، دیدند چیزی دستشان نیست که به مردم بدهند، گفتند مردم بیایید سهامتان را بفروشید. این همه واگذاری شده، همه هم به واگذاری ها معترض هستند. خب چه اشکالی داشت که همه آنها را به مردم می دادید؟ مگر از اموال مردم درست نشده است؟ خب به خود مردم برگردانید. مردم را سهامدار کنید. می گویند اگر به ثمن بخس به یک آدم خاصی بدهند، خصوصی سازی است و کار به درستی انجام شده اما اگر به مردم دادیم، می گویند مردم خطر هستند!

آن دست خبیث بیگانه، از طریق باند فاسد امنیتی، همه چیز را تخریب و همه موضوعات را دگرگون جلوه می دهد. مردم را به عنوان تهدید معرفی می کند. اقوام ایران که بزرگترین سرمایه ارزشمند ایران در طول تاریخ و مقوم و ستون های ایران هستند، اصلا خود ایران همین اقوام هستند، می آیند تک تک آنها را به عنوان تهدید معرفی و برخوردهای تند، خشن، تخریب و تحقیر می کنند، کنار می زنند و درگیری درست می کنند. دست خبیث بیگانه که از آستین باند فاسد امنیتی بیرون می آید، موضوع را منحرف می کند.

همین الان خوزستان را ببینید که چطور موضوع را منحرف می کنند. بالاخره در خوزستان سرمایه گذاری نشده، مشکلات و بیکاری هست، آب هست ولی در اختیار مردم نیست. مردم تشنه اند، دام و زمینشان تشنه است. مدیریت نشده است. بیش از 13 میلیارد متر مکعب آب در سدها می آید و می رود. اگر خوب مدیریت کنیم، خوزستان استفاده می کند، اضافه هم می آورد. حالا مدیریت نشده است. 3 سال پیش مدیریت نشد، در فصل کشاورزی، آب به مردم ندادند، مردم خسارت دیدند، آب را در سدها نگه داشتند. بعد بارندگی شدید شد، سیل آمد و زندگی مردم را به هم زد. این ها به خاطر مدیریت است. آب را درست مدیریت نکردند و مردم مشکل پیدا کردند و آمدند اعتراض کردند.

فوری موضوع را منحرف می کنند و می گویند مشکلات خوزستان به خاطر ساخت سد گتوند است! با یک تیر دو نشان می زنند. از یک طرف تلاش خادمان و متخصصین و پیمانکاران و مشاوران و دلسوزان کشور را که زحمت کشیدند و افتخاری برای مهندسی کشور ایجاد کردند، زیر سوال می برند، از آن طرف هم ذهن مردم را به سمت دیگری می برند. آقا مشکل جای دیگری است، مشکل مدیریت است، مدیریت باید اصلاح شود. سدی که دهه 40 مطالعاتش انجام شده، خارجی ها بودند. سال 76  نهایی و کارهای اجرایی اش آغاز شده، نیمه کاره به ما رسیده و ما آن پروژه را تمام کردیم و حالا بمباران دروغ می کنند! گزارش های رسمی می گوید آب آن سالم است. یک عدسی نمکی بوده که خود مسئولان وزارت نیرو و متخصصین، آن را شناسایی و چاره اندیشی هم کرده اند. حجم دریاچه، نزدیک به چهار میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است، در سال بیش از 13 میلیارد مترمکعب آب را مدیریت می کند. یک سدی است که خروجی آن آب طبیعی است.

کشاورزی پایین دستش، آباد است. مشکل، بعد از اهواز و نزدیک دریا پیدا شده است. مشکل از کجاست؟ فاضلاب شهرها وارد رودخانه ها می شود. باید بودجه تخصیص و با پیگیری، فاضلاب ها را درست کنید. تعداد زیادی حوضچه های پرورش ماهی درست شده است. بسیار عالی! اینها باید تصفیه کنند، فیلتر بگذارند و آب را به کارون برگردانند. بدتر از همه کشت و صنعت ها هستند. همه از اول می دانستند که پساب کشت و صنعت ها زهر است. خود من به روستای عطیش رفتم. یک دریاچه بزرگ از پساب کشت و صنعت نیشکر درست شده است که آب را هم تلخ و هم شور می کند! این را دائما رها می کنند و می آید پایین دست سد و همیشه " ای سی (EC) " ، یعنی سنگینی آب که نوعی معیار است زیر 1000 است، تا 1500 قابل استفاده است. معمولا ما از 50-40 تا 500 را راحت می خوریم. به پایین اهواز که می رود به 3000 می رسد. کشت و صنعت های نیشکر این همه دارند سود می برند، به قیمت جهانی دارند شکر را به مردم می فروشند، آب و انرژی مجانی می گیرند، فاضلاب درست کنند. ما آن زمان فشار می آوردیم ولی همین دست های فاسد دائما کارشکنی می کردند. می گفتیم شما باید دستگاه تصفیه فاضلاب بگذارید، پسابت را تصفیه کنید و آب سالم را به کارون برگردانید. مگر مردم چه گناهی کرده اند؟

می روند از نزدیک دریا و اروند فیلم درست می کنند که نخل ها خشک شده اند. بله ولی این مال کجاست؟ آیا بالاتر هم همین است؟ بعد از سد هم همین است؟ بین سد حتی تا اهواز هم همین است؟ نیست! اما فریبکاری می کنند و موضوع را با چند هدف عوض می کنند! می خواهند ما را بزنند. اصلا مشکلات، از حضرت آدم تا الان به عهده ما ولی چرا موضوع را منحرف می کنید؟ موضوع را می پیچانند، می گویند سد گتوند! در حالی که گتوند یک سد مهندسی کاملا محاسبه شده است، اصلا هم اینگونه نیست که شور یا تلخ کرده باشد. برعکس خوزستان را نجات داده و به نفع مردم خوزستان است. نمی گویم صد در صد بی نقص است، بالاخره هر طرحی معایبی هم دارد. شما وقتی دست به طبیعت می برید، معایبی هم دارد ولی همیشه محاسن و معایب را با هم می سنجند. منافع و مضرات را با هم می سنجند. اگر منافع ترجیح داشت، اجراء می کنند. اینطور نیست که بگوییم صد در صد منفعت است. بالاخره ایراداتی هم دارد. بله وقتی بیش از 4 میلیارد و دویست میلیون مترمکعب آب ذخیره می کند، تغییرات محیطی هم اتفاق می افتد. آنهایی که مشاور هستند باید رسیدگی کنند.

ببینید چگونه مسائل را منحرف می کنند!؟ سال 90 بازرسی کل کشور که معلوم بوده نسبتش با ما چه بوده! یک گزارش راجع به سد بختیاری داده است که این جایش درست استفاده نشده است. گفتم به من و تو چه ربطی دارد؟ من مهندس عمران هستم ولی خودم دخالت نمی کنم، این را باید به مشاور بگوییم که برود مطالعه کند، شما که چنین تخصصی ندارید. مشاور باید مسئولیت بپذیرد. نمی شود که من و تو دخالت کنیم. این گزارش را آوردند، اسمش را عوض کردند، می گویند منظور، سدگتوند بوده است! جنگ روانی راه می اندازند تا معلوم نشود ریشه مشکل کجاست که ملت همت کند و آن را حل نماید. سدی که اگر نبود، خوزستان را سیل می برد. در همین دوره 10 ساله که افتتاح شده، جلوی دو تا سیل سنگین را گرفته و بعد هم دارد آب سالم تحویل می دهد. همین طوری یک چیزی می گویند برای اینکه موضوع را منحرف کنند. ما هم که جیره داریم، هر موضوعی پیش می آید، لگدها را باید به ما بزنند. مهم نیست!

رهبری گفتند که اگر تذکرات ما را توجه می کردند، آب و فاضلاب درست شده بود. می گویند این را هم به احمدی نژاد گفته است! انگار در طول 40 سال، فقط ما در دولت بودیم! بیشترین کار هم در خوزستان، در دوره دولت ما انجام شد که من خودم می گفتم راضی نیستم چون 24 سال عقب افتادگی و تخریب بوده، 8 سال کار جدی در خوزستان انجام شده و بعد هم تعطیل شد. حتی طرح عظیم غدیر که برای آب آشامیدنی خوزستان بود یا هورالعظیم را برای اینکه سیل را کنترل کنند، باز کردند و بعد نبستند! باز هم دولت احمدی نژاد! دروغ گفتند بدون اینکه یه صفحه سند ارائه بدهند. من از اینکه به من منتسب می کنند ناراحت نمی شوم، از اینکه می بینم دارند اذهان ملت که البته ملت تحت تاثیر قرار نمی گیرد، اذهان تصمیم گیران کشور را از ریشه مشکلات، به جای دیگری منحرف می کنند، متاسف می شوم. مشکلات سر جایش می ماند. مشکل آب خوزستان و سایر مشکلات کشور، در مدیریت است. مسئله در فعال بودن دست بیگانه است.

اجازه بدهید یک مورد دیگر را هم بگویم؛ یک زمانی گفتند سازمان اداری بزرگ است. همان دست خبیث، آمد یک طرحی داد و گفت بخشی از کارکنان دولت را بیرون می فرستیم و از طریق شرکت های تامین نیروی انسانی برمی گردانیم. هر چه ما گفتیم اگر دولت بزرگ است، به خاطر این است که اختیارات و وظایفش زیاد است، این را باید کم کنیم، اما توجه نکردند. دولت در همه امور زندگی مردم دارد دخالت می کند، می خواهید در خیابان پیاده راه بروید باید از 5 تا سازمان اجازه بگیرید، دولت اینگونه بزرگ و خرجش زیاد می شود. کارکنان را فرستادند بیرون، دوباره دو برابرش را با قرارداد آوردند و هزینه هایش هم دو برابر شد. یک عده هم رفتند شرکت های نیروی انسانی درست کردند و سودهای آنچنانی بردند. به آنها گفتیم این چه نوع کوچک کردن دولت است؟ کارمند را بیرون فرستادید، بعد گفتید از آن طریق بیا دوباره برای دولت کار کن. خب او که برای دولت کار می کند، خرجش را هم دولت می دهد، تازه بدتر هم شده است زیرا اطمینان، امنیت شغلی و آن دلبستگی به کار را هم ندارد. وقتی قرار است سازمان را درست کنیم، یک طرح هایی نمی دانم از کجا می آید که سازمان را بیشتر نابود می کند. می خواهید طرحی را اجرا کنید که سازمان را کوچک کند، همه علیه تان بسیج می شوند.

من واقعا به این باور رسیده ام که یک دست خبیث اجازه نمی دهد شما طرح های اساسی را در کشور اجرا کنید، دائما اذهان را به مسائل فرعی و غیرواقعی منحرف می کند. آن باند فاسد امنیتی و دست بیگانه موضوع را منحرف می کند. نمی خواهند اجازه بدهند ریشه مشکلات شناخته و حل شود. ریشه مشکلات مدیریت است. بله کشور ما کم آب است، خشکسالی هم می شود. ما که در اوج خشکسالی بودیم. اوج خشکسالی در 8 سال دوره ما بود. تمدن عظیم ایران در همین فلات ایران که کم آب است بنا شده است. باید درست مدیریت کنیم. با دروغ و تحریف و منحرف کردن مسئله که مشکلی حل نمی شود.

هر دفعه مردم ایران از یک گوشه ای صدایشان در می آید، زود می گویند ضدانقلابند، وابسته به بیگانه اند و چه هستند! آیا منحرف کردن اذهان، غیر از این است؟ به جای اینکه حرفشان را گوش بدهیم، کشوری که مال مردم است، مردم مالک و صاحب هستند، می گویند وابسته به بیگانه اند. آنها هم آنطرف، آماده نشسته اند، چه بسا از خود اینها جیره می گیرند که من قبلا عرض کردم. فورا وسط می آیند و می گویند ما هستیم. گفتم یک عده از بیرون برای زدن ملت با اینها پینگ پنگی بازی می کنند. یک زمان در عرصه سیاسی می گویند ما هستیم، اسباب سرکوب را فراهم می کنند، اینجا هم برای سرکوب کاملا با هم هماهنگ هستند. آن دست خبیث باید از این کشور قطع شود. آن باند فاسد باید علاج شود.

آنها اجازه نمی دهند و الّا می شود کشور را درست کرد، چرا نشود؟ بهترین مردم دنیا در ایران هستند، بهترین فرهنگ را ما داریم، بهترین استعدادها را داریم. بالاترین ثروت طبیعی را خدا در این سرزمین قرار داده است ولی می بینیم، نمی شود! ما آمدیم سازمان اداری را درست کنیم. 36 شورا که هیچکس هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و رئیس جمهور در هر 36 شورا باید شرکت کند و مسائل کشور را به آنجا احاله دادند، ما گفتیم این ها را تبدیل به 4 شورا بکنیم که رئیس جمهور بتواند شرکت کند. جلویش را گرفتند. ساعت کار ادارات را اجازه ندادند درست کنیم تا ترافیک تهران کمی آرامش پیدا کند. گفتیم اینهمه زمین در کشور است، 400-300 شهرک طراحی کنیم و اجازه بدهیم مردم زندگی کنند. جلویش را گرفتند. چه کسانی هستند؟ دست بیگانه ای که از آستین باندهای فاسد امنیتی بیرون می آید و گزارش های انحرافی جلوی مقامات کشور می گذارند. جوری جلوه می دهند که انگار مشکلات غیرقابل حل است. به خدا ینطور نیست، مسائل قابل حل است. مشکلات خوزستان قابل حل است اما باید همت کنند. گفتیم درصدی از پول نفت را به خوزستان بدهید، رفتند جوری موضوع را پیچاندند که چیزی به خوزستان نرسد. اجازه نمی دهند. این دست ها باید قطع شود و من امیدوارم و دعا می کنم و ایمان دارم که به فضل الهی این دست ها از سرزمین ایران قطع خواهد شد.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب