1399/05/15-23:55

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در شهریور ماه اعلام شد

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در شهریور ماه اعلام شد

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در نوبت شهریورماه ۹۹ را درتمام رشته‌های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم اعلام کرد.

به گزارش دولت بهار، خسرو ساکی شامگاه پنجشنبه به ایرنا گفت: این امتحانات به ‌صورت حضوری و براساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا، دربازه زمانی ۲۲ مرداد تا ۱۳ شهریورماه و با رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برگزارمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در امتحانات نهایی حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان وعوامل اجرایی اجباری است.

ساکی بیان داشت: مراقبان سلامت و کمک کارشناسان شبکه بهداشت بررعایت موازین بهداشتی درحوزه های امتحانات نهایی نظارت مستمر خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سؤالاتی پاسخ می‌دهند که در ۲ بخش طراحی ‌شده است، اضافه کرد: دربخش اول از۸۰ درصد تدریس حضوری، ۱۶نمره سؤال طراحی‌شده که پاسخگویی به آن‌ها الزامی است .

ساکی تصریح کرد: دانش آموزان برای کسب نمره کامل این بخش باید به تمام سؤالات آن پاسخ دهند و در بخش دوم نیز برای کسب چهار نمره باقیمانده ۲ نوع سؤال در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: نوع اول سؤالات از۲۰ درصدی است که به ‌صورت غیرحضوری تدریس شده و نوع دوم، دوباره از ۸۰ درصدی است که به ‌صورت حضوری تدریس شده است .

وی با بیان اینکه دانش آموزان مجاز هستند ازبین این ۲ نوع سؤالات، برای کسب چهار نمره، سؤالاتی را که آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند، افزود: درجلسه امتحانات دانش آموزان باید با دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ناظران ستادی و استانی ضمن بازدید مستمر از حوزه‌های برگزاری امتحانات، براساس چک لیست‌های نظارتی نسبت به تهیه گزارش ازچگونگی برگزاری و رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های مرتبط، اقدام و بازخوردهای مقتضی را ارائه نمایند.

وی گفت: اعلام نتایج امتحانات نیزدرهفته آخر شهریورماه ۹۹ توسط مدارس محل تحصیل دانش آموزان انجام خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب