1400/05/11-23:35

جریان صدر: از تصمیم خود در تحریم انتخابات بازنمی‌گردیم

ائتلاف سائرون به عنوان شاخه سیاسی جریان صدر بار دیگر بر گزینه تحریم انتخابات پارلمانی آتی تاکید و بر امکان تعویق در برگزاری آن اشاره کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از میدل ایست نیوز، ائتلاف سائرون به عنوان شاخه سیاسی جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» بار دیگر بر گزینه تحریم انتخابات پارلمانی آتی تاکید و بر امکان تعویق در برگزاری آن اشاره کرد.

«رامی السکینی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون در این باره گفت: جریان صدر حتی پس از نشست روز گذشته روسای سه‌گانه و رهبران گروه‌های سیاسی از تصمیم خود در تحریم انتخابات منصرف نشده است.

السکینی تصریح کرد: در صورتی که انتخابات در موعد مقرر برگزار نشود، این راهکار مطرح است که دولت کنونی تا آوریل سال بعد به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه هدف از تعویق انتخابات، برگزاری آن به شکلی است که بیانگر دیدگاه و نظر رای‌دهندگان باشد، اظهار کرد: جریان صدر پیام‌های آشکاری دریافت کرده است که امنیت جامعه را تهدید می‌کند. وی هیچ گونه جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

این عضو ائتلاف پارلمانی سائرون افزود: جریان صدر از تصمیم خود در تحریم انتخابات بازنخواهد گشت زیرا این انتخابات تنها به تغییر چهره‌ها منجر خواهد شد و روند نظام سیاسی را تغییر نخواهد داد، برخی از گروه‌های سیاسی که اخیرا از تحریم انتخابات خبر داده‌اند، این مطلب را درک کرده‌اند.

السکینی گفت: جریان صدر دلایل واقعی برای عدم شرکت در انتخابات دارد اما دلایل دیگر گروه‌ها سیاسی است.

در مقابل، «علی البدیری»، نماینده پارلمان عراق و عضو جریان حکمت تاکید کرد این گروه از انتخابات انصراف نداده و نخواهد داد و اصلا به این موضوع فکر هم نمی‌کند.

البدیری در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: جریان حکمت موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر است تا اعتبار گروه‌های سیاسی که خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام بودند، حفظ شود.

وی گفت: انتخابات زودهنگام خواسته مرجعیت دینی و افکار عمومی است لذا جریان حکمت ملی موافق برگزاری آن است، گروه‌هایی هم که آن را تحریم می‌کنند، دلایلی دارند که مردم آن را ارزیابی خواهند کرد.

روسای سه‌گانه و رهبران گروه‌های سیاسی در نشست روز گذشته خود از گروه‌های سیاسی که بنا به هر دلیلی اخیرا از عدم مشارکت در انتخابات آتی خبر داده اند، خواسته بودند تا از این تصمیم خود بازگردند و برای تحکیم فرایند انتخاباتی و دموکراسی در کشور گفت‌وگوهای صریح را آغاز کنند.

تاکنون گروه‌های المنبر العراقی به رهبری «ایاد علاوی»، جبهه ملی به ریاست «صالح مطلق»، التجمع الجمهوری به ریاست «عاصم الجنابی»، جریان صدر و حزب کمونیست از تحریم انتخابات آتی خبر داده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب