1400/05/13-12:47

کاهش بهای نفت در سایه ترس از همه گیری کرونای دلتا در جهان

قیمت نفت در هفته جاری به دلیل ترس از گسترش ویروس جهش یافته کرونای دلتا در جهان کاهش یافت.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۸ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، ۷۰ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

نگرانی‌ها از گسترش ویروس جهش یافته دلتا کرونا در جهان و نیز تنش‌های سیاسی آمریکا و چین بر قیمت نفت در هفته جاری تاثیر زیادی گذاشت تا جایی که بازار‌های جهانی شاهد افت ۳ درصدی قیمت نفت در این هفته بودند.

گسترش ویروس دلتا کرونا در چین هم موجب شده مقامات این کشور بار دیگر قوانین سفت و سختی را در مناطق مختلف این کشور اعمال کنند.

نفت برنت امسال بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته که کمک قابل توجهی به درآمد شرکت‌های نفتی کرده است. انتظارات برای بازگشت نفت خام ایران به بازار‌های جهانی نیز در این نوسانات قیمت نفت بی تاثیر نبوده؛ کشور‌های غربی پیش بینی می‌کنند با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، تهران بتواند بار دیگر در بازار جهانی نفت مشارکت جدی داشته باشد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی در آمریکا برای سومین هفته متوالی کاهش داشته است. به گفته منابع خبری، شرکت‌های نفتی آمریکا اعلام کرده اند در هفته‌های اخیر ذخایر نفت خام آمریکا تا بیش از ۸۷۹ هزار بشکه کاهش داشته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب