1400/05/14-00:58

المپیک توکیو؛ صعود ٢٢ پله‌ای‌ ایران در جدول مدال‌ها با طلای «گرایی»

المپیک توکیو؛ صعود ٢٢ پله‌ای‌ ایران در جدول مدال‌ها با طلای «گرایی»

ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک توکیو برای دومین بار طلایی شد و کسب نشان خوش رنگ محمدرضا گرایی در کشتی و نقره علی داودی وزنه‌بردار دسته فوق سنگین، کشورمان را از جایگاه چهل و نهم به بیست و هفتم ارتقا داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، نمایندگان ایران در  سیزدهمین رور بازی‌ها در دو رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین طلای خود توسط محمدرضا گرایی شد و علی داودی وزنه بردار دسته فوق سنگین هم نخستین نقره و چهارمین مدال کاروان را ضرب کرد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری دو مدال طلا و یک برنز  و یک نقره کسب کرده است.

در این روز چین با ٧٠ مدال ( ٣٢طلا، ٢٢نقره و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم بخشید و  آمریکا با  ٧٩مدال ( ٢٥طلا، ٣١ نقره و ٢٣ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و  و میزبان با ٤٠ نشان ( ٢١، هفت نقره و ١٢برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٣ مدال ۱۴ طلا، ٢١ نقره و ١٨ برنز و یک پله سقوط در جایگاه ششم ایستاد و انگلیس با ٤٨ نشان ١٥ طلا،١٨ نقره و ١٥ برنز خود را به چهارمی جدول توزیع مدال ها رساند.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٤ مدال (۱۸طلا، ٩ نقره و هفت برنز) و آمریکا با ٥١ مدال (با ١٤طلا، ٢١نقره و ١٦برنز) در جایگاه اول و دوم  قرار دارند و ژاپن با ٢٠ مدال  (با ١١طلا، ٢ نقره و ٧ برنز) و یک پله صعود به جایگاه سوم برگشت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ٣٠ مدال ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است که در این روز مردان مدالی کسب نکردند.

آمریکا با ٢٣ مدال (۱۱طلا، هفت نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد و ژاپن  با کسب ١٧ نشان ٩ طلا، چهار نقره و چهار برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ - (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب