1400/07/14-13:38

حریم هوایی ارمنستان به روی هواپیماهای جمهوری آذربایجان باز شد

 حریم هوایی ارمنستان به روی هواپیماهای جمهوری آذربایجان باز شد

جمهوری آذربایجان از جایگزینی حریم هوایی ارمنستان به جای ایران برای پرواز های جمهوری آذربایجان به مقصد نخجوان خبر داد.

به گزارش دولت بهار، بر اساس اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی "آذال" جمهوری آذربایجان، این کشور از امروز (6اکتبر 2021) از حریم هوایی ارمنستان برای ارتباط با نخجوان استفاده می کند.

دیروز گزارش هایی غیررسمی مبنی بر بسته شدن حریم هوایی ایران به روی هواپیماهای آذربایجانی که قصد عبور به نخجوان را دارند، منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش، هواپیماهایی که قرار بوده تسلیحات لازم برای رزمایش 4 روزه ترکیه با جمهوری آذربایجان در نخجوان را به این مقصد ببرند، اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نیافته اند.

در پی این گزارش، خطوط هوایی آذربایجان (AZAL) امروز به خبرگزاری "ترند" آذربایجان گفته که از 6 اکتبر (چهارشنبه) پروازهای مسیر باکو-نخجوان-باکو، از حریم هوایی ارمنستان انجام می شود.

سخنگوی خطوط هوایی آذربایجان تاکید کرده که این نشان دهنده آمادگی جمهوری آذربایجان برای رفع انسداد ارتباطات در منطقه است که منافع همه کشورهای مرزی را برآورده می کند.

حریم هوایی ارمنستان بیش از 30 سال است که به روی هواپیماهای آذربایجان بسته است.

از سوی دیگر" نوریدا الله یاروا" سخنگوی سرویس حمل و نقل جاده ای دولتی آذربایجان امروز به خبرگزاری ترند گفت که اتوبوس هایی که در مسیر باکو-نخجوان-باکو فعالیت می کنند، همچنان از خاک ایران برای سفر استفاده می کنند و مسیر ترانزینی زمینی برای ارتابط با نخجوان همچنان باز است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب