1400/07/14-21:36

بلینکن: اقدامات ایران با توافق برجام مغایر است

 بلینکن: اقدامات ایران با توافق برجام مغایر است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با برجام ناسازگار است.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری متناقض و در حالی که دولت آمریکا به صورت یکجانبه از توافق برجام خارج شده، مدعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران با توافق برجام ناسازگار است!

وزیر خارجه آمریکا در تماس با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود گفت: آمریکا و روسیه هردو خواهان آن هستند که شاهد اجرای متقابل توافق هسته‌ای ایران باشند.

او همچنین مدعی شد: آنچه که ایران در برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، با پایبندی هایش در توافق هسته‌ای همخونی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: واشنگتن و مسکو به دنبال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران هستند.درباره تعهد آمریکا برای بازگشت به پایبندی برجام صحبت کردیم؛ اما ضرورت دارد که ایران هم مایل باشد که همین کار را انجام دهد. برای لاوروف خاطرنشان کردم که فرصت در خصوص این چشم‌انداز و منفعت مشترکی که داریم کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود.

دو طرف در این گفتگو همچنین تأکید کردند پایبندی ایران به برجام امری مهم است. بلینکن در این تماس گفت: آمریکا و روسیه در مشاهده پایبندی ایران به توافق هسته‌ای منافع مشترکی دارند.

آنتونی بلینکن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیا اکثر کشور‌های جهان از تلاش‌های کاهش بحران آب و هوا حمایت خواهند کرد؟ به خصوص روسیه، چین، ایران، عربستان؟ ما این را مدیون فرزندان خود و آینده آن‌ها هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گفتگو با مقامات فرانسه مثبت و مثمر ثمر بود.

آنتونی بلینکن همچنین در حساب توییتری خود نوشت: امروز با لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کردم و بر اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برجام توافق حاصل شد. ما به تعامل با روسیه برای پیشبرد منافع آمریکا ادامه می‌دهیم.

همچنین پایگاه المانیتور به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن در طی تماسی تلفنی، به راه‌های حل توافق هسته‌ای پرداختند. این وزارتخانه تصریح کرد: طرفین در این تماس به تبادل دیدگاه در خصوص چشم انداز از سرگیری اجرای کامل برجام درباره حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب