1400/07/17-15:19

برق تمام مناطق لبنان قطع شد

 برق تمام مناطق لبنان قطع شد

پس از هشدار سازمان برق لبنان درباره اتمام سوخت نیروگاه‌های این کشور، منابع لبنانی گزارش دادند که برق تمام مناطق این کشور قطع شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، منابع لبنانی، بعدازظهر امروز (شنبه)، گزارش دادند که برق این کشور به طور کامل قطع شده است.

پایگاه خبری شبکه «ال بی سی آی» گزارش داد که پس از خاموش شدن دو نیروگاه «الزهرانی» و «دیر عمار»‌ در پی اتمام مازوت، شبکه برق این کشور به طور کامل قطع شده است.

این پایگاه خبری لبنانی در ادامه گزارش داد که میزان تولید برق در این کشور به زیر ۲۰۰ مگاوات رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که همزمان با تشدید بحران سوخت در کشور لبنان، سازمان برق این کشور ضمن اعلام به پایان رسیدن بخش عظیمی از ذخایر سوختی این کشور، از احتمال فرورفتن تمام شهرها در خاموشی خبر داده بود.

سازمان برق لبنان اعلام کرده بود ذخایر سوخت این کشور در یکی از نیروگاه‌ها و در دو کشتی اجاره‌شده برای تولید برق به پایان رسیده است.

سازمان برق لبنان همچنین اعلام کرده بود که ذخایر سوخت دو نیروگاه دیگر این کشور رو به اتمام است و این مسئله باعث خواهد شد تولید این دو نیروگاه به طور کامل متوقف شود.

لبنان یک سالی بود که با بحران شدید سیاسی دست و پنجه نرم می‌کرد. این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) شاهد صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت؛ انفجاری که در پی آن، دولت پیشین این کشور مجبور به استعفا شد.

در سایه نبود دولت، کمکش‌های سیاسی و عدم توافق احزاب، این کشور با بحران شدید سوخت مواجه شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از مذاکره با ایران برای درمان بحران سوخت این کشور و حرکت اولین کشتی حامل مازوت از مبدأ ایران به سوی لبنان خبر داد.

تجار لبنانی به واسطه‌ دبیرکل جنبش حزب‌الله محموله‌های سوخت را از ایران خریداری کردند.

به رغم تلاش‌های حزب‌الله برای حل بحران سوخت لبنان، اما برخی احزاب از جمله جریان المستقبل به رهبری «سعد الحریری» از افراد نزدیک به عربستان سعودی مخالفت خود را با این گام اعلام کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب