1400/08/04-09:15

افشاگری صالحی از چیدمان داوری در لیگ‌های ایران

افشاگری صالحی از چیدمان داوری در لیگ‌های ایران

وحید صالحی داور فوتبال ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که فساد سازمان یافته در داوری وجود دارد به شکلی که داوران دلال دارند و چیدمان آن ها کار مافیاست!

به گزارش دولت بهار، وحید صالحی داور فوتبال ایران که به برنامه فوتبال برتر آمده بود، با افشاگری های خود در خصوص مشکلات داوری، صحبت های عجیبی مطرح کرد. او گفت: به من می گویند چرا در سال بیستم متوجه این اتفاقات شده ای؟ من نمی دانم که قبل از این هم بوده یا نه اما با یقین می گویم از ابتدای فصل گذشته مواردی را که خود دنبال کردم دیده ام و می دانم در داوری فساد وجود دارد. سطح فساد در سال بیستم رشد کرده؛ منظورم گستردگی نیست بلکه درجه آن است. وقتی دلال به بحث داوری ورود می کند دیگر نمی توانی با توانمندی خودت پیشرفت کنی.

او ادامه داد: مدت ها حس می کردم که داورها ایجنت دارد؛ اقداماتی در بُعد روابط خانوادگی، سفارش وزیر و وکیل را دیدم که برای پیشرفت داور تلاش می شود. زدوبندهای کمیته با هیات ها که به نوعی ابلاغ فروشی می کرد، را در اثبات همین موضوع دیده ام.

داورها هم دلال دارند، بعضی‌ از آنها با سفارش وزیر و وکیل و ابلاغ‌فروشی انتخاب می‌شوند، دوست خداداد افشاریان با من تماس گرفت تا افشاگری نکنم ولی گفتم داوری برایم تمام شده. چیدمان داوری یک مأموریت برای داورهاست تا مسابقات را مهندسی کنند؛ درواقع این کار یک مافیاست! و در فوتبال ایران «پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی» داریم که انگار بازیکن را مار زده! و ۱۰ روز گذشته با دبیرکل فدراسیون (کامرانی‌فر) تماس گرفتم تا این مطالب را بگویم ولی تا الان موفق به دیدار نشدم.این حرف‌ها را چند روز پیش هم گفتم ولی انگار اصلا برای فدراسیون عزیزی خادم مهم نیست.چرا از زاهدان داور نداریم؟ چرا داورهای ما همیشه از استان‌های خوش آب و هوا هستند؟ و اینکه می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، یک راه فرار است، یک داور برای بازی «۱۰۰ میلیارد تومانی» انتخاب شد و ۲ پنالتی اشتباه گرفت!، قصدم سیاه‌نمایی نیست و داوران پاک‌دست هم داریم ولی اشتباه داوری با «تصمیم» تفاوت دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب