1400/08/04-21:52

انتصاب داماد زاکانی غیرقانونی است!

شب گذشته خبر انتصابی در شهرداری تهران منتشر شد که موجب اعتراضات فراوانی شد؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حکمی حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد. اما این انتصاب وقتی سوال برانگیز می‌شود که بدانیم حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی است!

به گزارش دولت بهار، از صبح امروز اعتراضات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی بابت این انتصاب بیان شد.

 انتصاب داماد زاکانی غیرقانونی است

براساس ماده ۱۰ مصوبه مدیریت تعارض منافع، به‌كارگيري بستگان مديران شهرداري تهران و واحدهاي تابعه و بستگان اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران طي دوره مسئوليت در شهرداري تهران و واحدهاي تابعه و شوراي اسلامي شهر تهران ممنوع است.

در تبصره این ماده آمده است: قراردادهاي استخدامي كه بر مبناي آزمون‌هاي فراگير و رسمي استخدامي منعقد مي‌شود، از شمول اين بند مستثني مي‌شوند.

زاکانی میگوید چون دامادش قرار است مفتی کار کند، پس انتصاب وی غیرقانونی نیست!

به گزارش دولت بهار، خیلی‌ها حاضرند نه تنها مفتی کار کنند بلکه پولی هم بدهند و سرقفلی مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران را بگیرند و کارسازی کنند. آیا زاکانی حاضر است برای آنها هم حکم بزند؟!

آنچه در مصوبه تعارض منافع تصریح شده، ممنوعیت بکارگیری است نه حقوق و استخدام.

لازم به ذکر است که زاکانی خودش هم برخلاف قانون شرایط تصدی، شهردار شده است!

در این رابطه، علی اکبر جوانفکر در توییتی نوشت: ‏اعتراضات به انتصاب داماد آقای زاکانی، به سِمت دستیار ویژه شهردار تهران، کاملا بی مورد است؛ زیرا وقتی پذیرفتیم که برای شهردار شدن آقای ذی‌نفوذ با مدرک پزشک هسته‌ای می‌شود قانون را دور  زد یا وارونه تفسیر کرد، باید فامیل‌بازی‌های ایشان را هم به عنوان چاشنی انتصاب شهردار پایتخت بپذیریم!

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب