1399/04/31-14:24

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ تروریست های رسانه ای!

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ تروریست های رسانه ای!

مسئولان شرق در یک رویکرد غیر انسانی، با استفاده از كلماتي مانند 'تجاوز' ، 'حمله' و 'يورش' كوشيدند حضور اعتراضی آقای بقایی در دفتر روزنامه را تقبيح كنند، در حالی که اولا آقای بقایی به سبب عوارض جسمی و روحی ناشی از صدور حکم ظالمانه 63 سال زندان و اعتصاب غذا و همچنین تصادف مشکوک اخیرش در راه بازگشت از زادگاهش کرمانشاه به تهران، قادر به انجام هیچیک از اقدامات مورد ادعای روزنامه شرق نبوده و نیست و ثانیا باید به مسئولان این روزنامه متذکر شد که بهتر است به جای ادامه رفتار ناشایست خود، حقيقت را به درستی درك كنند و مراقب تکرار رفتارهای غیر انسانی خود باشند!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: روزنامه شرق ارگان رسمی جریان مدعی اصلاح طلبی، سناریوی تخریبی خود را با محتوای تهمت و افترا به آقای  حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق دایر بر تصادف به هنگام فرار از کشور که در تحریریه این روزنامه، ساخته و پرداخته شده بود، منتشر کرد.

چند نکته از این ماجرا:

1- مدیرمسئول روزنامه شرق نتوانسته است انگیزه های واقعی خود را از طراحی سناریوی تخریبی و انتشار این تهمت ناجوانمردانه به آقای بقایی كتمان كند، لذا هم در بيانيه خود و هم در گزارش خلاف واقعی كه روز دوشنبه درباره حضور اعتراضی آقاي بقايي در دفتر این روزنامه منتشر كرد، دکتر احمدی نژاد را به سبب مصاحبه روشنگرانه اخیرشان در باره هنر موسیقی مورد حمله قرار داده و از مردم خواسته است که به این سخنان توجه نکنند! به راستی چه عنوانی جز "انتقامجويي و تروریسم رسانه ای" می تواند این رفتار و اخلاق و منش ضد انسانی گردانندگان روزنامه زنجيره اي شرق را توجیه کند؟!

2- اظهارات و رفتار غيرمسئولانه دست اندركاران روزنامه شرق در مواجهه با آقای بقايی همچنين نشان داد كه آنها تا چه اندازه از منطق انسانی فاصله گرفته اند. عقل و تدبير حكم می كرد كه به جای اظهارات غیرمنطقی و رفتار تحريك آميز ، بلافاصله اشتباه خود را بپذيرند و ضمن عذرخواهی و وعده جبران، ايشان را آرام می كردند.

3- روزنامه شرق با انتشار اكاذيب نسبت داده شده به آقای بقايی و اصرار بر توجيه گری نسبت به اين اقدام زشت خود، روشن ساخت كه قصد داشته است اذهان مردم را كه اين روزها بر قراردادهای پنهانی با بيگانگان و شرايط اسفبار اقتصادی و اجتماعی ناشی از مديريت ناكارامد دولت مورد حمايت روزنامه شرق متمركز شده است، به حاشيه  منحرف سازد.

4- مسئولان شرق در یک رویکرد غیر انسانی دیگر، با استفاده از كلماتي مانند "تجاوز" ، "حمله" و "يورش" كوشيدند حضور اعتراضی آقای بقایی در دفتر روزنامه را تقبيح كنند، در حالی که اولا آقای بقایی به سبب عوارض جسمی و روحی ناشی از صدور حکم ظالمانه 63 سال زندان و اعتصاب غذا و همچنین تصادف مشکوک اخیرش در راه بازگشت از زادگاهش کرمانشاه به تهران، قادر به انجام هیچیک از اقدامات مورد ادعای روزنامه شرق نبوده و نیست و ثانیا باید به مسئولان این روزنامه متذکر شد که بهتر است به جای ادامه رفتار ناشایست خود، حقيقت را به درستی درك كنند و مراقب تکرار رفتارهای غیر انسانی خود باشند!

 5- این روزنامه ادعا کرده است که "طبق معمول بسیاری از گزارش‌های ژورنالیستی، برای چنین مطلبی تیتری انتخاب می‌شود كه محتوای مطلب لو نرود". در واقع این همان کاريست که نه فقط نسبتی با اصول علمی کار روزنامه نگاری ندارد بلکه با اخلاق و انصاف و انسانیت نیز بیگانه است. طبق اصول آموزشی روزنامه نگاری، تیتر باید متناسب و برگرفته شده از متن گزارش باشد اما در اين موضوع، متن گزارش منتشره، مبتنی بر تکذیب شایعه مورد اشاره از زبان وكيل آقای بقايی بود اما تیتر آن 180 درجه با متن تضاد داشت و اين شايعه را تاييد می كرد و به آن دامن می زد.

6- روزنامه شرق رفتار آقای بقایی را فراقانونی و كار خودش را در چارچوب قانون دانسته است. كاملا مبرهن است كه روزنامه شرق، مرتكب عملی ظالمانه، انحرافی، غیر انسانی و مبتنی بر انگيزه های سياسی و باندی شده است و واکنش اعتراضی آقای بقایی نیز عکس العمل بدیهی و طبیعی يك فرد مظلوم تلقی می شود.

7- در موضوع یاد شده، برخی روزنامه های زنجیره ای نیز ضمن حمايت از رفتار شرق، نشان دادند که آنها به چیزی جز منافع گروهی و حزبی خود نمی اندیشند و برای تامین آن نیز حاضرند به راحتی روی اصول انسانی، اخلاقی و قواعد علمی در كار رسانه ای نیز پا بگذارند! 

نظرات

  • زلالر 7 مرداد

    در مورد جنگ هشت ساله مگر امام راضی به ادامه جنگ نبودند؟ ولی عده ای جام زهر را به او نوشاندند که قطعنامه را بپذیرد. امام به پیروزی کامل و تنبیه صدام ع

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب