1400/08/09-08:00

چه کسانی و دست هایی در وقوع حادثه خطرناک اختلال سامانه سوخت دخالت داشته اند؟!

چه کسانی و دست هایی در وقوع حادثه خطرناک اختلال سامانه سوخت دخالت داشته اند؟!

مردم باید به دنبال یافتن پرتقال فروش باشند یا آنکه سرانجام یک مقام ذیصلاح و مسئول، پرده را از روی واقعیت ها کنار خواهد زد و به مردم خواهد گفت که حقیقت چیست و چه کسانی و دست هایی در وقوع این حادثه خطرناک دخالت داشته اند؟!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: پمپ بنزین های کشور روز سه شنبه گذشته از کار افتادند و خدمت رسانی آنها به مردم متوقف شد.

طی پنج روز گذشته ادعاها و اظهارات متعدد و‌ متنوعی پیرامون این موضوع مطرح شده است که نه تنها پاسخی به سوالات و شبهات نیست بلکه بر مجموعه ابهامات پیرامون این موضوع نیز افزوده است.

برخی از این مواضع و اظهارنظرها به شرح زیر است:

ــ مسئولان وزارت نفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است.

ــ رئیس سازمان پدافند غیرعامل: در این حادثه از همان محلی که قبلاً کشف و کتبا ابلاغ کرده بودیم، آسیب دیدیم.

ــ دبیر شورای عالی فضای مجازی: حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توسط یک کشور خارجی انجام شد.

ــ اطلاعیه سازمان پدافند غیر عامل: با در نظر گرفتن تمامی احتمالات، درحال تکمیل شواهد فارنزیک منشا اختلال سایبری هستیم که با توجه به حساسیت و تخصصی بودن موضوع نتایج آن پس از تکمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.

ــ فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران: این گونه حملات اتفاق جدیدی نبوده، بلکه تاکنون حملات متعددی در حوزه سایبری صورت گرفته که توسط نیروهای پدافند و امنیتی کشور شناسایی و خنثی سازی شده است.

ــ خبرگزاری فارس: شباهتهای هماهنگی رسانه ای و عملیات میدانی جریان ضد انقلاب در ماجرای قطع پمپ بنزین ها با هجوم افراد مسلح به مراکز حساس نظامی و مراکز انبار سوخت و کالای استراتژیک در حوادث آبان سال 98، شائبه حمله سایبری را تقویت می کند.

ــ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: این کمیسیون در نشست آتی خود، ضمن پیگیری کوتاهی های احتمالی، حفاظت سایبری و امنیت اطلاعات در کشور را با حضور مسئولان امر بررسی می کند.

ــ خبرگزاری صدا و سیما: حمله سایبری به پمپ بنزین ها حکایت از این دارد که دشمنان ایران پس از دستیابی کشور به بازدارندگی در برابر تهدیدهای سخت افزاری و نظامی , به تهدیدهای نرم افزاری و غیر نظامی روی آورده اند.

اینک مردم باید به دنبال یافتن پرتقال فروش باشند یا آنکه سرانجام یک مقام ذیصلاح و مسئول، پرده را از روی واقعیت ها کنار خواهد زد و به مردم خواهد گفت که حقیقت چیست و چه کسانی و دست هایی در وقوع این حادثه خطرناک دخالت داشته اند؟!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب