1400/08/09-20:12

بلینکن: همه گزینه‌ها در برابر ایران روی میز است

بلینکن: همه گزینه‌ها در برابر ایران روی میز است

وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در مصاحبه‌ای درباره مذاکرات وین اظهار نظر کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم در مصاحبه با خبرنگار شبکه سی‌ان‌بی‌سی در مورد مسائل مربوط به ایران و بازگشت به برنامه هسته‌ای صحبت کرد.

او گفت: «مقامات ایران می‌گویند تا آخر نوامبر به مذاکرات باز می‌گردند، اما باید دید این اتفاق می‌افتد یا خیر.»

بلینکن در ادامه افزود: آمریکا با شرکای نزدیک خود از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مشغول همکاری برای حل کردن چالش هسته‌ای ایران است. هنوز فرصتی برای ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته ای و پایبندی متقابل به توافق وجود دارد!

او مدعی شد: «ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای است. اما اگر ایران نخواهد به برجام بازگردد، باقی گزینه‌ها روی میز خواهد بود.»

بلینکن ضمن طفره رفتن از پاسخ به سوال مجری که آیا گزینه نظامی هم جز گزینه‌های روی میز است یا خیر گفت: «همانطور که همیشه گفته‌ایم، همه گزینه‌ها روی میز است. اما نکته مهم این است که متاسفانه ایران به سرعت در حال پیشروی در برنامه هسته‌ای خود است.»

بلینکن ادعا کرد: زمان مورد نیاز ایران برای تولید کافی ماده شکافت‌پذیر و دستیابی به سلاح هسته‌ای کوتاه‌تر و کوتاه‌تر شده است.

او خاطرنشان کرد در صورت بازگشت به توافق، هم آمریکا و هم ایران می‌توانند همه مزایای توافق را بازگردانند.

در ادامه روزنامه نگار آمریکایی ادعا کرد ایران هفته گذشته علیه نیرو‌های آمریکایی در سوریه حمله پهپادی انجام داده است. او در ادامه ادعای خود این سوال را مطرح کرد که آیا اعمال تحریم بر ایران می‌تواند جلوی چنین رخداد‌هایی را بگیرد؟

در پاسخ، بلینکن اظهار کرد که بایدن آماده است که هر اقدامی که مناسب باشد و به هر طریقی که مناسب باشد برای جلوگیری از انجام چنین اقداماتی از سوی ایران انجام بدهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب