1399/05/19-20:34

یادداشت علی اکبر جوانفکر درباره اظهارات پرویز فتاح

 یادداشت علی اکبر جوانفکر درباره اظهارات پرویز فتاح

با توجه به افزايش ناگهانی و لجام گسيخته قيمت ها در سال گذشته، دكتر احمدی نژاد شخصا پيشنهاد تخليه ساختمان را به بنياد دادند، آيا به جوانمردی و أنصاف و مروت كه از شاخصه های اخلاق مداري است، نزديكتر نبود به جای گشودن بی دليل زبان شكوه، از پيشنهاد نيك انديشانه ايشان استقبال مي كرديد و آن را در دستور كار بنياد قرار می داديد؟

به گزارش دولت بهار، متن یادداشت علی اکبر جوانفکر بدین شرح است:

بِسْم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي پرويز فتاح
رئيس محترم بنياد مستضعفان

سلام عليكم

عطف به سخنانی كه شنبه شب در ارتباط با ساختمان محل استقرار دفتر دكتر احمدی نژاد در سيمای جمهوری اسلامی  ايراد فرموديد اجازه می خواهم از باب دوستی و همكاری در دولت قبل چند نكته را متذكر شوم.

بسيار خوشحال كننده است كه بنياد مستضعفان املاك در اختيار خود را به فروش برساند و درآمدهای ناشی از آن را به مردم بدهد و اين همان مطالبه به حقی است كه دكتر احمدی نژاد سه سال پيش با ارسال نامه ای به رهبری مطرح كردند و بعد از آن نيز در ديدار با معاون جناب عالی بر اين خواست خود از جمله فروش ساختمان مورد نظر پای فشردند.

شما إذعان فرموديد كه بنياد مستضعفان، بر اساس مجوز صادره از يك مرجع ذيصلاح، ساختمانی را جهت استفاده به عنوان دفتر كار رئيس جمهور سابق اختصاص داده است. بنابراين روشن نيست كه اساسا جناب عالی در اين مورد از چه چيزی گلايه و انتقاد داريد؟

شما بهتر از هر كس مي دانيد كه رئيس جمهور سابق در انتخاب اين ساختمان هيچ نقشی نداشته و يا درخواستی برای در اختيار گرفتن آن ارائه نكرده است و بنياد مستضعفان نيز هيچگاه از دكتر احمدی نژاد نخواسته است كه ساختمان مورد اشاره را تخليه نمايند، بنابراين مشخص نيست منشاء اعتراض شما در سيمای جمهوری اسلامی چيست؟

آيا جناب عالی كه پيش از اين و به درستی بر ضرورت اخلاق مدار بودن مقامات و مسئولان كشور تاكيد و تصريح كرده ايد، توجه داريد كه شب گذشته به گونه ای سخن گفته ايد، كانه دكتر احمدي نژاد بيت المال و أموال مستضعفان را متصرف شده است؟ ميدانم كه شما چنين قصدی نداشته و نداريد اما به فضاي رسانه ای نگاهی بيندازيد تا دريابيد كه سخنان شما چه آثار سوئی را درپی داشته است!

با توجه به افزايش ناگهانی و لجام گسيخته قيمت ها در سال گذشته، دكتر احمدی نژاد شخصا پيشنهاد تخليه ساختمان را به بنياد دادند، آيا به جوانمردی و أنصاف و مروت كه از شاخصه های اخلاق مداري است، نزديكتر نبود به جای گشودن بی دليل زبان شكوه، از پيشنهاد نيك انديشانه ايشان استقبال مي كرديد و آن را در دستور كار بنياد  قرار می داديد؟

از جمله نكاتی كه در اظهارات جناب عالي مورد غفلت قرار گرفته و حتما نمی تواند مطابق خواست و نظر شما باشد، زير سئوال بردن صلاحيت مرجع صادر كننده مجوز واگذاری ساختمان ولنجك به عنوان دفتر كار دكتر احمدی نژاد است! اگر آن مجوز اصالت داشته باشد كه حتما داشته است، چرا بايد مورد اعتراض شما قرار بگيرد؟

درست است كه جناب عالي بر ضرورت اخلاق مدار بودن مسئولان كشور تاكيد و تصريح فرموده‌ايد اما درك نمي كنم كه اظهارات شما در خصوص " ادعای مردمي بودن دكتر احمدي نژاد" ، چه نسبتی با اخلاق مدار بودن دارد؟ شما بهتر از هر كس با مردمی بودن ايشان به عنوان يك باور عميق قلبی آشنا هستيد و پيش از اين بارها بر آن مهر تاييد زده ايد، بنابراين چگونه می توان پذيرفت كه جناب عالي در سيمای جمهوری اسلامی با اين ادبيات درباره دكتر احمدی نژاد به عنوان شخصيت محبوب و مورد اعتماد مردم سخن بگوييد؟

بر خلاف آنچه فرموديد ساختمان مورد اشاره ١٨٠٠ متر مربع نيست، بلكه اين ساختمان فرسوده قديمی در بخش كوچكی از يك زمين با چند اتاق كار واقع شده است و بخش  اصلی آن نيز زمين خاليست. از اين ملك طی چند سالی كه در اختيار دفتر رئيس دولت های نهم و دهم قرار داشته است، هيچ استفاده شخصی صورت نگرفته، بلكه در آنجا به دهها هزار نامه مردمی رسيدگی شده و صدها هزار نفر از مردم مشتاق از سراسر كشور نيز در اين مدت به آنجا آمدند تا سخنان تبيينی دكتر احمدي نژاد در باره آرمانهای امام و انقلاب را استماع كنند.

كاملا مبرهن است كه دكتر احمدی نژاد برای ارتباط با مردم نيازمند هيچ ساختمانی نيست. او تنها رئيس جمهوری است كه چه در دوران مسئوليت و چه پس از آن، همواره در دسترس مردم بوده است و خواهد بود.

بدون ترديد دكتر احمدی نژاد به زودی اين ساختمان را تخليه كرده و دفتر خود را به مكان ديگری منتقل خواهد كرد اما آنچه در اين ميان مهم است صداقت و برنامه ريزی است، آينده روشن خواهد ساخت كه سياست ها و تصميمات بنياد مستضعفان تا چه ميزان معطوف به تامين منافع مردم از طريق فروش املاك در اختيار اين نهاد بوده است!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب