1400/08/23-10:52

صعود فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی؛ جشن هلند خراب شد

صعود فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی؛ جشن هلند خراب شد

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و بلژیک حضور خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کردند. هلند نیز برتری مقابل مونته‌نگرو را با گل‌هایی که در دقایق پایانی دریافت کرد از دست داد تا جشن صعودش نیمه‌کاره مانده و کارش به بازی آخر کشیده شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا؛ مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در منطقه اروپا، شنبه شب با برگزاری هفت دیدار دیگر پیگیری شد و طی آن تیم‌های فرانسه و بلژیک، جواز حضور در قطر را کسب کردند.

صعود فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی؛ جشن هلند خراب شد

از گروه D، فرانسه مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه «استادوفرانس» شهر پاریس برابر قزاقستان جشنواره گل به راه انداخت و به برتری ۸ بر صفر رسید تا با ۱۵ امتیاز صدرنشینی خود را قطعی کرده و مسافر قطر شود.

در این دیدار، «امباپه» ستاره میدان بود و چهار گل به‌ثمر رساند. «کریم بنزما» ۲ بار، «آدرین رابیوت» و «آنتوان گریژمان» دیگر گل‌های خروس‌ها را به ارمغان آوردند.

در دیگر دیدار این گروه، فنلاند در زمین بوسنی به برتری سه بر یک دست یافت و ۱۱ امتیازی شد تا به رتبه دوم جدول صعود کند. هم اکنون اوکراین با ۹ امتیاز در رتبه سوم است و در دیدارهای روز پایانی این گروه که سه‌شنبه شب برگزار می‌شود، تکلیف تیم دوم گروه که به پلی‌آف می‌رود، مشخص خواهد شد. در این شب، فنلاند با فرانسه مصاف می‌دهد و اوکراین میهمان بوسنی است.

در گروه E، تیم قدرتمند بلژیک در بروکسل از استونی پذیرایی کرد و با کسب برتری سه بر یک جمع امتیازاتش را به عدد ۱۹ رساند و جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

صعود فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی؛ جشن هلند خراب شد

«بنتکه»، «یانیک کاراسکو» و «تورگان هازارد» گلزنان بلژیک در این دیدار خانگی بودند. استونی هم با این شکست در امتیاز چهار باقی ماند.

در دیگر دیدار این گروه، ولز در زمین خود مقابل بلاروس به پیروزی قاطع پنج بر یک رسید و ۱۴ امتیازی شد تا در آستانه حضور در پلی‌آف باشد.

از گروه G، هلند در زمین مونته‌نگرو در حالی‌که با ۲ گل پیش بود در دقایق پایانی برتری را با تساوی دو بر دو عوض کرد تا صعودش به بازی آخر کشیده شود. هلند هم اکنون با ۲۰ امتیاز صدرنشین است.

صعود فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی؛ جشن هلند خراب شد

«ممفیس دپای» بازهم ستاره لاله‌نارنجی بود و هر ۲ گل تیمش را در این دیدار حساس به ارمغان آورد اما دریافت ۲ گل در دقایق ۸۲ و ۸۶ همه چیز را برای هلندی‌ها خراب کرد.

در دیگر دیدارهای این گروه، نروژ در اسلو مقابل لتونی با تساوی دور از انتظار صفر بر صفر متوقف شد و با ۱۸ امتیاز به رتبه سوم نزول کرد. ترکیه هم با ۶ گل جبل‌الطارق را درهم کوبید و هم امتیاز با نروژ و تفاضل گل بهتر در جایگاه دوم ایستاد.

سه‌شنبه در روز پایانی دیدارهای این گروه، هلند در دیداری حساس از نروژ پذیرایی می‌کند و ترکیه میهمان مونته‌نگرو خواهد بود.

با این اوصاف در پایان دیدارهای شنبه شب، صعود تیم‌های فرانسه و بلژیک به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطعی شد. پیش از این نیز تیم‌های آلمان، دانمارک و برزیل جواز حضور در این رویداد را کسب کرده بودند.

نتایج مسابقات بدین شرح است

گروه D

بوسنی یک - فنلاند ۳

فرانسه ۸ -  قزاقستان صفر

گروه E

ولز پنج -  بلاروس یک

بلژیک سه  -  استونی یک

گروه G

نروژ صفر -  لتونی صفر

ترکیه ۶ -  جبل‌الطارق صفر

مونته‌نگرو ۲ -  هلند ۲

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب