1400/08/23-14:08

۵ گروه مجرد امکان ثبت نام در طرح نهضت مسکن دارند

۵ گروه مجرد امکان ثبت نام در طرح نهضت مسکن دارند

محمودزاده گفت: در حال حاضر ثبت نام نهضت ملی مسکن تنها در شهرهایی که زمین تامین شده، انجام می شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزئیات طرح نهضت ملی مسکن گفت: ثبت نام  نهضت ملی مسکن تنها در شهر‌هایی که زمین تامین شده، انجام می شود چراکه  سیاست این وزارت راه و شهرسازی آن است که در شهر‌هایی که زمین تامین نشده، ثبت نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود.

او افزود: بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت نام برای پروژه‌هایی انجام می‌شود که زمین برای ساخت و ساز آن تامین شده باشد.

محمودزاده با اشاره به استقبال و ثبت نام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط در این طرح افزود: در این دوره که تا پایان آبان ادامه دارد در ۵۲۰ شهر، ثبت نام انجام می‌شود.

او ادامه داد: زمین ۱۶۵ هزار واحد مسکونی این طرح ، اکنون آماده کلنگ زنی است . در کلانشهرها ثبت نامی نداریم و فقط در شهرهای جدید اطراف تهران امکان ثبت نام وجود دارد.

این مقام مسئول درباره شرایط این طرح توضیح داد: متاهل بودن، نداشتن سابقه مالکیت واحد مسکونی، عدم استفاده از تسهیلات دولتی در بخش مسکن و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شروط این طرح بود که به تازگی  مصوبه ای مطرح شده که برخی از این شرایط را تسهیل می کند.

۵ گروه مجرد امکان ثبت نام در طرح نهضت مسکن دارند

او ادامه داد: در این مصوبه ۵ گروه از مجرد‌ها امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند که شامل خانم های مجرد با سن بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی، آقایان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن گفت: بیمه ۱۰ ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است. همچنین قرارداد با شرکت های خارجی و ایرانی را با دوشرط سرعت احداث واحد ها زیر یک سال و کیفیت بررسی می کنیم.

او در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات  به متقاضیان توضیح داد:  در این طرح بیشترین تسهیلات به دهک های اول تا سوم تعلق می گیرد.این تسهلات بر اساس مصوبه پول و اعتبار برای اقشار مختلف سودهای متفاوتی دارد و به صورت هوشمند طبق دهک ها و مناطق مختلف تعیین  می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: پیشنعاد وزارت راه و شهرسازی برای سود تسهیلات ۳ دهک اول روی ۵ درصد است.۸۰ درصد قیمت تمام شده مسکن برای دهک های اول تا سوم از طریق تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ سال تامین می شود. برای مابقی اقشار هم ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی از تسهیلات تامین خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش دولت این است که اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۵۰ درصد درآمد خانوار بیشتر نشود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب