1400/08/24-17:24

دردسر آسیایی‌ها؛ همزمانی کشتی قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی

دردسر آسیایی‌ها؛ همزمانی کشتی قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در حالی از ۱۹ شهریور سال ۱۴۰۱ در صربستان برگزار خواهد شد که دقیقا از همین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو آغاز می شود. این دردسر برای کشورهای قاره کهن سبب شده که خواستار تغییر تاریخ برگزاری پیکارهای جهانی شوند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۹ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در بلگراد پایتخت صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین نیز روزهای ۱۹ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و این موضوع مشکلات زیادی را برای کشورهای آسیایی به خصوص ایران، قزاقستان، ازبکستان، هند، ژاپن، کره‌جنوبی، قرقیزستان که چشم به مدال‌های بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان دوخته‌اند، ایجاد کرده است.

البته در سال‌های گذشته، مانند ۲۰۱۸ نیز  فاصله ۲ ماهه برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پیکارهای جهانی در بوداپست نیز مشکلاتی را برای فدراسیون کشتی برای آماده کردن ۲ تیم و یا فراهم کردن شرایط برخی نفرات در هر ۲ مسابقه را ایجاد کرده بود.

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با عجیب توصیف کردن این شرایط برای ورزش آسیا گفت: تعداد زیادی از کشورهای آسیایی که تعداد آنها به ۳۰ کشور می‌رسد از جمله کشورمان با پیگیری از اتحادیه جهانی، تقاضای تغییر تاریخ برگزاری پیکارهای جهانی را در سال ۲۰۲۲ ارایه داده‌اند.

وی اظهار داشت: حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو برای همه کشورهای قاره کهن از اهمیت زیادی برخوردار است و بر همین اساس قرار است موضوع درخواست کشورهای آسیایی برای تغییر زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی بررسی شود و به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی اتحادیه جهانی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب