1399/05/21-11:45

با تداوم روند مدیریت فعلی، آینده روشنی برای وزنه‌برداری نمی‌بینم

با تداوم روند مدیریت فعلی، آینده روشنی برای وزنه‌برداری نمی‌بینم

مقامی گفت: سوال‌های زیادی از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری داریم، اما او فقط پس از مدال‌ گرفتن حاضر به پاسخگویی است!

به گزارش دولت بهار، حسین مقامی دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نماینده‌های این فدراسیون برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری اظهار داشت: این موضوع را باید از علی مرادی و فدراسیون نشین‌ها سوال کنیم. بدون نظر علی مرادی اتفاقی در این فدراسیون رخ نمی‌دهد. او باید جواب بدهد که کدام شاخصه‌ها را برای معرفی نمایندگان ایران داشته است. در ایران نفراتی مثل کیانوش رستمی را داریم که در کارنامه خود ۲ مدال المپیک دارد. سهراب مرادی هم حضور دارد و بهداد سلیمی نیز در حال حاضر حتی با فدراسیون همکاری دارد. حرف‌های ما برای زیرسوال بردن حافظ قشقایی نیست، اما این موضوع هم مثل بسیاری از سوال‌هایی که باید از فدراسیون بپرسیم، می‌ماند و انگار آقایان هیچگاه نمی‌خواهند پاسخگو باشند.

نمی‌دانم ملاک‌های آقایان چیست!

مقامی ضمن تمجید از قشقایی افزود: حافظ یکی از باشخصیت‌ترین وزنه‌برداران حال حاضر ایران است، اما به گفته برخی از دوستان، هرگاه وزنه‌برداران ایرانی مدال بگیرند، آقایان به‌خوبی پاسخگو هستند و پشت سرهم به‌ صورت تصویری و نوشتاری مصاحبه می‌کنند تا بگویند ما موفق هستیم، اما چنین مواقعی حرفی نمی‌زنند. نمی‌دانم ملاک آقایان برای انتخاب نماینده‌های ایران در انتخابات IWF چه چیزی بوده است. طی سالیان اخیر در کار آقایان و انتخاب‌هایشان هیچ ملاکی ندیده‌ام.   

قشقایی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین وزنه‌برداران ایران است

او بیان کرد: در تمامی انتخابات‌های رشته وزنه‌برداری و حتی انتخاباتی که در استان‌ها داشته‌ایم، هیچگاه ملاک‌ها اعلام نمی‌شود. انتخابات جهانی و آسیایی به‌ زودی برگزار می‌شود و ببنید علی مرادی چه نفراتی را اعلام می‌کند. عقیده دارم که با برخی اقدامات ناپسند، افراد را مقابل هم قرار می‌دهند. مثلا اگر کسی الآن بیاید و بگوید چرا حافظ قشقایی برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IWF انتخاب شده است، عملا افراد را مقابل ورزشکاران قرار می‌دهند. جایگاه‌ها مشخص است و قشقایی یک وزنه‌بردار باادب، با اخلاق و دوست‌داشتنی است و توانسته برای اولین‌بار پس از انقلاب در سبک‌وزن برای ایران مدال جهانی به دست بیاورد.

با تداوم روند مدیریت فعلی، آینده روشنی برای وزنه‌برداری نمی‌بینم

دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری افزود: وقتی می‌خواهیم در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وارد شویم، باید ببینیم دیگر کشور‌ها چه نفراتی را مشخص کرده‌اند. وقتی بحث کرسی‌های بین‌المللی به وجود می‌آید به جای نفرات نامداری مثل کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده و بسیاری از دیگر نامداران، نفرات دیگری را معرفی می‌کنیم که اصلا با افرادی که نام بردم، قابل مقایسه نیستند. امیدوارم به هر حال مسئولان توجه ویژه‌ای در آینده داشته باشند. با این روند مدیریت در وزنه‌برداری، آینده روشنی برای این رشته نمی‌بینم.

حضور برخی افراد در مجمع انتخابات هیئت وزنه‌برداری تهران، تخلف است

دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری درمورد انتخابات هیئت وزنه‌برداری تهران که با حواشی زیادی و پس از تعویق یک‌ساله، روز بیست و هفتم مرداد برگزار می‌شود، بیان کرد: نه فقط در این انتخابات، بلکه در ۵ سال گذشته علی مرادی همیشه به همین روش روسایی که با او هم نظر نبوده‌اند را حذف کرده است. متاسفانه هیچ‌ کسی هم جلوی او را نمی‌گیرد و قانون رعایت نمی‌شود. برخی افراد در این مجمع حضور دارند، اما این افراد کارمند فدراسیون وزنه‌برداری هستند. این‌ها تخلف است. در بسیاری از استان‌ها این اتفاق رخ می‌دهد و من مرتبا این موضوع را اعلام می‌کنم.

تخلفات انتخابات تهران مصداق حق‌الناس است

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قزوین با اشاره به انتخابات این  هیئت گفت: در استان ما هم حدود یک‌سال انتخابات را به تعویق انداختند و تلاش کردند در استان نفاق و تفرقه ایجاد کنند. در تهران نیز بیش از یک سال است انتخابات برگزار نشده تا یک نفر از خودشان رئیس این هیئت شود. در ماه‌های اخیر کرونا را بهانه تعویق انتخابات اعلام کردند، اما همه می‌دانند که در همین ماه‌های اخیر مجامع انتخاباتی زیادی برگزار شده است. متاسفانه استان تهران هنگامی که درخواست می‌کند سالن کبکانیان برای تمرین در اختیارش قرار بگیرد، از سوی فدراسیون اعلام می‌شود که حاکمیت سالن برای ما است. الان که بحث انتخابات شده، چند نفر از این سالن برای مجمع معرفی شده‌اند. خدا شاهد است که این کار غیر قانونی است و حق‌الناس محسوب می‌شود. به قول معروف  "گیرم که خلق را با فریبت فریفتی،  با دست انتقام طبیعت چه می‌کنی؟"

مقامی گفت: استان‌ها نابود شده‌اند و شرایطی که در دوران بهرام افشارزاده و حسین رضازاده برای استان‌ها وجود داشت، به دست آقایان نابود شده است. رئیس فدراسیون در این مدت یک نگاه به گذشته تهران و وزنه‌برداری این استان کرده است؟ یک بار شده با رضا گل‌محمدی جلسه بگذارد و برای پیشرفت وزنه‌برداری استان صحبت کند؟ فقط در فدراسیون به فکر سفرهایشان هستند و هیچگاه برای آینده وزنه‌برداری دلسوزی نکرده‌اند.

همه می‌دانند که ماجرای خانه وزنه‌برداری فقط حرف بود

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قزوین درمورد مجمع عمومی فدراسیون که به‌زودی برگزار می‌شود، گفت: اولین استانی بودیم که زمین‌های خود را برای احداث خانه وزنه‌برداری مشخص کردیم. آمادگی کامل داریم، اما جامعه وزنه‌برداری می‌داند که موضوع خانه وزنه‌برداری در استان‌ها، فقط حرف بود. فدراسیونی که برای سخت‌افزار‌های سالن تمرین تیم ملی مشکل دارد، توانایی احداث  خانه وزنه‌برداری دارد؟ کارنامه علی مرادی مشخص  است. این فرد تا به حال به اندازه یک آجر برای وزنه‌برداری ایران کاری کرده است؟ در دوره ۲۰ ساله مدیریت او، در بحث عمرانی حتی یک دفتر برای فدراسیون احداث نشده است.

روزی که داد می‌زدیم چرا ۸۰ نفر از فدراسیون حقوق می‌گیرند؟ کسی به حرف ما گوش نکرد

او با اشاره به شکایت برخی از کارمندان تعدیل‌شده فدراسیون وزنه‌برداری گفت: این هم یکی از الطاف وجود رئیس فدراسیون است.  با توجه به شرایط سخت اقتصادی که برای همه مردم و حتی کارمندان فدراسیون وجود دارد، آقایان دست به تعدیل نیرو زدند. حقوق کارمندان فدراسیون چند ماه به چند ماه پرداخت می‌شود و اصلا کار درستی نیست. روزی که داد می‌زدیم چرا ۸۰ نفر از فدراسیون حقوق می‌گیرند؟ در حالی که برخی از این افراد اصلا در فدراسیون حضور ندارند، هیچکسی به حرف ما اهمیت نداد، اما بودجه‌ای که برای وزنه‌برداری باید هزینه می‌شد به جای دیگری رفت. حالا هم اتفاقا می‌دانم که افراد تعدیل شده، از افرادی بودند که در فدراسیون مشغول بوده‌اند. نمی‌دانم آقایان با این رفتار‌ها چه بلایی سر وزنه‌برداری و فدراسیون می‌آورند؟!

به‌جز برخواه هیچ شخصیت صاحب‌نظری در فدراسیون وجود ندارد

او تاکید کرد: دیگر انگیزه‌ای در استان‌ها وجود ندارد و آمار ورزشکاران جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های کشوری طی سالیان اخیر بسیار کم شده است و باید دعا کنیم از این حالت خارج شویم. به جز محمد حسین برخواه (سرمربی تیم ملی) هیچ فرد صاحب‌نظر دیگری در فدراسیون وزنه‌برداری نداریم. احتمالا آقایان مجبور شده‌اند که برخواه را نگه دارند. نفراتی مثل حسین توکلی و حسین رضازاده چرا باید در یک فدراسیون دیگر فعالیت داشته‌باشند؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب