1400/08/27-14:56

حقی که ادا نمی شود!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: آقای محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه این هفته در سن 85 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت.

درگذشت وی که دعا می کنم با رحمت و مغفرت الهی قرین باشد، این سوال را بوجود می آورد که چرا باید افرادی در این سن و سال، تا لحظه مرگ یک پست حساس را در اشغال خود داشته باشند.

ممکن است گفته شود که افرادی از این دست، دارای تجاربی هستند که وقتی در مصادر امور قرار می گیرند منشاء اثر مهمی در تحولات کشور خواهند بود. اگر اینگونه باشد سوال این است که وی در دوران مسئولیتش درمجمع تشخیص مصلحت نظام چه تاثیری در روند تصمیمات مجمع داشته است؟

آخرین اظهارات آن مرحوم در رابطه با صدور مجوز واردات خودروهای خارجی، گویای دیدگاه ایشان است که واکنش های تندی را در جامعه و افکار عمومی برانگیخت.

وی گفته بود: ایران کشوری است که نباید از ماشین‌های خارجی استفاده کند. برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شان جمهوری اسلامی است.

آن مرحوم در حالی این سخنان را بر زبان آورد که نه فقط هیچ خودروی ایرانی در داخل کشور تولید نمی شود، بلکه بسیاری از مقامات و مسئولان نیز از خودروی خارجی و وارداتی استفاده می کنند.   

به راستی چه کسی مسئول رسوب اینگونه افراد در مصادر امور کشور است؟ آیا وضع اسفبار امروز جامعه و مردم را نباید محصول اثرگذاری آنان دانست؟ آیا تداوم این روند، ظلم به مردم و حتی ظلم به خود این افراد که باید از اوقات فراغت در دوران بازنشستگی بهره مند شوند، نیست؟

امیدوارم این یادداشت که از سر دلسوزی برای مردم و آینده کشور به نگارش در آمده است، مورد توجه قرار گیرد، زیرا حتی اگر حفظ نظام نیز مد نظر مقامات عالی کشور باشد، صرفا با چرخش نیروهای جوان و پر انرژی در ساختارهای حاکمیت امکانپذیر می شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب