1400/08/27-23:33

آمریکا ۶ شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه دخالت در انتخابات تحریم کرد

 آمریکا ۶ شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه دخالت در انتخابات تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام ۶ شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش دولت بهار، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد اسامی چند شخص و یک شرکت ایرانی را به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده دفتر کنترل دارایی‌های این نهاد آمریکایی اسامی ۶ شخص ایرانی و یک نهاد را به دلیل آنچه «تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده نفوذهای سایبری توسط کنشگران تحت حمایت دولت‌ها، از جمله کنشگران ایرانی را شناسایی کرده است. این کنشگران، به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان به روند انتخاباتی آمریکا بودند. این افراد همچنین اقدام به انتشار اطلاعات جعلی در شبکه‌های اجتماعی کرده و ایمیل‌های تهدیدآمیز و ویدئوهای قلابی کردند.»

«والی آدیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «خزانه‌داری به مقابله با تلاش‌ها برای زیرسوال بردن سلامت انتخابات آمریکا ادامه خواهد داد. اقدام امروز، تعهد دولت آمریکا به پاسخگو کردن کنشگران تحت حمایت دولت که در تلاش برای تضعیف اعتماد عمومی به روندهای انتخاباتی هستند را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا هم درباره این تحریم‌ها گفت: «تحریم کنشگران سایبری ایرانی، نشان‌دهنده تلاش جمعی وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه و اف‌بی‌آی است. دولت آمریکا علیه کسانی که دنبال دخالت در سلامت انتخابات ما هستند اقدامی قاطعانه انجام داد.»

وی در ادامه این بیانیه تصریح کرد: «دولت آمریکا با انجام این اقدام نشان داد که ما کنشگران تحت حمایت دولت را بابت تلاش در جهت تضعیف اعتماد عمومی به روندهای انتخاباتی و نهادهای آمریکا پاسخگو خواهیم کرد.»

سجاد کاشیان، سید محمد حسین موسی کاظمی، حسین اکبری، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی و محمدباقر شیرین‌کار و شرکت ایمن‌نت پاسارگاد در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب