1400/09/01-13:52

شایعه مرگ «محمدبن نایف»

 شایعه مرگ «محمدبن نایف»

برخی منابع از مرگ محمد بن نایف در زندان آل سعود در میان پنهان‌کاری رسمی عربستان خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، مخالفان سعودی که در تبعید زندگی می‌کنند، گزارش‌هایی در خصوص فوت « محمد بن نایف» ولیعهد سابق که به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بازداشت شده بود، منتشر کردند.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: مخالفان سعودی اعلام کردند که محمد بن نایف چند روز پیش درگذشت و دادگاه سلطنتی مرگ وی را اعلام نکرده و جسد او هنوز در سردخانه قرار دارد و هیچ اطلاعی در خصوص زمان و محل دفن وی در دست نیست.

« عبدالرحمن راضی السحیمی» مخالف برجسته سعودی محمد بن سلمان را به چالش کشید و از وی خواست تا کلیپی را با ذکر دقیق ساعت، تاریخ منتشر کند تا نشان دهد که محمد بن نایف زنده است.

محمد بن نایف از ژانویه 2015 تا ژانویه 2017 ولیعهد عربستان سعودی بود که با حکم «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی کنار گذاشته شد و «محمد بن سلمان» جای او را گرفت.

پیش از این منابع خبری نهادهای قضایی آمریکا از عربستان سعودی خواستند تا وضعیت و محل حضور «محمد بن نایف» را روشن سازند. فردی به نام «نادر ترکی الدوسری» تاجر و سرمایه‌گذار عربستانی مقیم آمریکا در زمان ولیعهدی «محمد بن نایف» قرارداد نفتی با دولت ریاض در خصوص پالایشگاهی در جزیره «کارائیب« امضاء کرده بود، اما با زندانی شدن بن نایف طرف سعودی به تعهدات خود عمل نکرد و الدوسری با شکایت علیه محمد بن نایف خواستار دریافت غرامت از دولت سعودی شد.

بدین ترتیب الدوسری از کسی شکایت کرد که مکان حضور او مشخص نبود و از این رو نهادهای رسمی قضایی در آمریکا در نامه‌ای از دولت سعودی خواستند تا اطلاعات شفافی از محل حضور «محمد بن نایف» و سرنوشت او ارائه دهد.

بن نایف در پنجم مارس 2020 به همراه عمویش «احمد بن عبدالعزیز» به اتهام خیانت دستگیر و روانه زندان شد. در همین رابطه شبکه آمریکایی « ان بی سی» اعلام کرد که بن نایف در زمان بازداشتش مورد شکنجه شدید قرار گرفته به نحوی که بدون کمک گرفتن قادر به راه رفتن نبوده است.

حساب کاربری العهد الجدید نیز در خصوص گزارش شبکه آمریکایی نوشت: بن نایف دچار دیابت شدید است و هیچ دارویی دریافت نکرده و این باعث شده نزدیک به 22 کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهد. وی همچنین دچار افسردگی شدید و اختلال روانی شده است.

سال گذشته، وکلای بن نایف اعلام کردند که او در زندان نامعلومی بدون حضور پزشک و بدون هیچ ارتباطی نگهداری می‌شود.

بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن به عنوان ولیعهد سعودی، دست به یک پاکسازی گسترده در داخل خاندان سعودی زده و هر فردی را که از جانب وی احساس خطر می‌کرد بازداشت و روانه زندان کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب