1400/09/02-20:04

سرخابی‌ها هنوز فرصت دارند

سرخابی‌ها هنوز فرصت دارند

مرجع تعیین کننده، نرخ و نحوه ارائه تضامین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای دریافت تبلیغات محیطی را مشخص کرد و بر این اساس سرخابی‌ها همچنان فرصت دارند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ روز یکشنبه 30 آبان در گفت‌وگو با تسنیم درباره اینکه گفته می‌شود سازمان لیگ از پرسپولیس و استقلال مبلغ 39 میلیارد تومان برای ارائه ضمانت جهت اجرای تبلیغات محیطی درخواست کرده، گفته بود: «سازمان لیگ هیچ فرمولی تعیین نکرده و فقط اعلام کرده‌ایم برای جلوگیری از ضرر باشگاه‌ها و به دلیل تجارب بد قبلی باید صددرصد ضمانت از کارگزار اخذ شود. قرار است سازمان بازرسی درصد نهایی را اعلام کند.»

در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده بودند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای ارائه تضامین لازم و دریافت تبلیغات محیطی تا روز اول آذر فرصت دارند، اما  روز گذشته (اول آذر) نرخ و نحوه ارائه تضامین لازم به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از جانب دو باشگاه پرسپولیس و استقلال  اعلام شد. بر این اساس دو باشگاه همچنان از فرصت کافی جهت ارائه تضامین و دریافت حق استفاده از تبلیغات در بازی‌های خانگی برخوردار هستند.

با توجه به اینکه درودگر سازمان بازرسی را مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص دانسته بود نرخ تعیین شده بر اساس مصوبه سازمان لیگ و منطبق با قانون، 25 درصد از مجموع رقم ارزش تبلیغات محیطی است در حالی که پیش از این سازمان لیگ نرخ‌های دیگری را اعلام کرده بود و درودگر بر ضرورت ارائه تضمین به میزان صددرصد مبلغ قرارداد تاکید داشت.

بر اساس ابلاغ صورت گرفته و استفاده از واژه انواع مختلف تضامین، باشگاه‌ها ملزم به ارائه تضمین بانکی نخواهند بود و ارائه انواع دیگر تضامین به نرخ اعلام شده نیز برای دریافت تبلیغات محیطی کافی است در حالی که درودگر بر ضرورت ارائه تضمین بانکی و پرداخت 10 درصد کل مبلغ به صورت نقدی تاکید داشت.

گفته می‌شود دلیل انتظار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ارائه تضامین لازم دریافت دستورالعمل از مرجع مسئول در این حوزه بوده و بر همین اساس در روزهای آینده دو باشگاه نسبت به ارائه تضمین و دریافت حق قانونی استفاده از تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی اقدام خواهند کرد.

به نظر می‌رسد انتظار هواداران دو باشگاه نیز برای تحقق یافتن یکی از بخش‌های مهم درآمدزایی در هر فصل از محل تبلیغات محیطی به این صورت به سر خواهد رسید و البته پیرو دریافت این نامه از مرجع قانونی احتمالاً مقاومت سازمان لیگ در برابر دو باشگاه در ماجرای تبلیغات محیطی نیز به پایان می‌رسد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب