1400/09/03-14:43

ژاپن بخشی از ذخایر راهبردی نفت خام خود را برداشت می‌کند

 ژاپن بخشی از ذخایر راهبردی نفت خام خود را برداشت می‌کند

ژاپن همسو با آمریکا در راستای کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ۴.۲ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خام خود را برداشت می‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز اعلام کرد دولت این کشور اجازه برداشت بخشی از ذخایر راهبردی نفت خام خود را خواهد داد بدون آنکه این امر قانون ناظر بر ذخایر راهبردی نفت خام کشور را نقض کند. در قوانین ژاپن تصریح شده است این کشور تنها در صورتی می‌تواند از ذخایر راهبردی نفت خام خود برداشت کند که خطر اختلال تامین نفت برای کشور وجود داشته باشد.

نخست وزیر ژاپن در این باره گفت: ما با آمریکا برای ایجاد ثبات بازار نفت در سطح جهان کار کردیم و در همین راستا تصمیم گرفتیم به آن‌ها بپیوندیم. به همین منظور ما بخشی از ذخایر نفت ملی خود را می‌فروشیم به نحوی که مغایر با قوانین موجود نباشد.

وزیر صنعت ژاپن نیز امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت کشورش بخشی از نفت ذخایر ملی خود را آزاد می‌کند، ولی به زمان اجرای این اقدام اشاره نکرد. روزنامه ژاپنی نیکی پیشتر اعلام کرده بود ژاپن حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت عرضه می‌کند.

روز سه‌شنبه، آمریکا اعلام کرد برای کاهش قیمت بنزین در کشور بخشی از ذخایر راهبردی نفت خود را برداشت می‌کند. آمریکا اعلام کرد که این کار با همکاری و هماهنگی با کشور‌های چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس انجام می‌دهد.

مجبور شدن آمریکا به استفاده از ذخایر راهبردی خود برای جبران کمبود عرضه جهانی آن در حالی صورت می‌گیرد که بایدن ۱۰ روز قبل به منظور حفظ تحریم‌های نفتی علیه ایران در یادداشتی خطاب به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که تولید نفت در جهان به اندازه‌ای است که همچنان نیازی به خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران نیست!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب