1400/09/04-08:00

بازداشت بیش از ۴۰ نفر از معترضان به دولت ترکیه در استانبول

 بازداشت بیش از ۴۰ نفر از معترضان به دولت ترکیه در استانبول

پلیس استانبول با استفاده از قوه قهریه علیه معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت «رجب طیب اردوغان»، بیش از ۴۰ را نفر بازداشت کرد.

به گزارش دولت بهار، در حالی که دولت ترکیه هنوز پاسخ مشخصی درباره دلیل سقوط پیوسته ارزش پول این کشور و راهکارهایش برای مقابله با آن به مردم خود ارائه نداده، اما نیروهای امنیتی ترکیه مشغول بازداشت تظاهرات‌کنندگان علیه گرانی و تورم در این کشور هستند.

رسانه‌های ترکیه‌ای شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که پلیس استانبول با استفاده از قوه قهریه علیه معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت «رجب طیب اردوغان»، بیش از ۴۰ را نفر بازداشت کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی» به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای، در منطقه کادیکوی استانبول، پلیس علیه تظاهرکنندگان که با سردادن شعارهایی خواستار استعفای دولت بودند، از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین میدانی را در استانبول که در آن تجمع اعتراضی برنامه‌ریزی شده بود مسدود کرده و از تظاهرکنندگان خواست که متفرق شوند و از ممنوعیت یک ماهه تظاهرات در این شهر خبر دادند.

پیش از این نیز هزاران نفر از کارگران در استان ازمیر در اعتراض به گرانی و تورم شدید در ترکیه به خیابان‌ها آمده و خواستار تعادل بین حقوق و مالیات شدند.

این تظاهرات‌ها بعد از آن رخ داده که ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، در پی تنش‌زایی اخیر دولت اردوغان با کشورهای اروپایی و آمریکا، در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بر اساس گزارش‌ها روز چهارشنبه به سطح  ۱۱.۹۲ لیر در برابر ۱ دلار رسید.

 

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب