1400/09/08-12:37

دیپلمات‌های روس تا اوایل سال ۲۰۲۲ آمریکا را ترک می‌کنند

سفیر روسیه در آمریکا گفت ۲۷ دیپلمات این کشور که مجوز حضور آن‌ها در آمریکا تمدید نشده نهایتاً تا ۳۰ ژانویه این کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: ۲۷ دیپلمات‌ ما از آمریکا اخراج شدند. گروه بزرگی از دوستان من به همراه خانواده هایشان باید نهایتاً تا ۳۰ ژانویه سال آینده خاک این کشور را ترک کنند.

وی ادامه داد: ما به شدت با کمبود نیرو و کارمند در سفارتمان در آمریکا مواجه هستیم.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود از سال ۲۰۱۶ و در پی بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان دو کشور بیش از ۱۰۰ دیپلمات این کشور از آمریکا اخراج شده اند.

تیرگی روابط دیپلماتیک بین روسیه و کشور‌های غربی، به‌خصوص آمریکا از اواسط ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه) و زمانی آغاز شد که "جو بایدن" رئیس جمهوری جدید ایالات متحده دور دیگری از تحریم‌های ضدروسی را وضع کرد. بایدن علاوه بر آن، ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد و مقامات مسکو مجبور شدند به این اقدام پاسخ متقابل بدهند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روند متوقف شدن استخدام اتباع روسی و کشور‌های ثالث برای نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا در خاک فدراسیون روسیه آغاز شده است.

بروز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه باعث تیره شدن روابط میان کشور‌های غربی و روسیه شده است. اتحادیه اروپا و آمریکا در ۸ سال گذشته اقدام به اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو کرده اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب