1400/09/08-15:39

گسترش ناآرامی ها در بیروت

گسترش ناآرامی ها در بیروت

به گزارش منابع خبری لبنان در ادامه تظاهرات اعتراضی امروز (دوشنبه) لبنانی ها، صدای تیراندازی در مجاورت اردوگاه پناهندگان صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شنیده و برای لحظاتی ترددها در تعدادی از خیابان ها و بزرگراه های این شهر مختل شد. دلیل اعتراض های اخیر اوضاع وخیم اقتصادی اعلام شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، بحران جاری در لبنان به دنبال ادامه تحریم های آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه با هدف دیکته برنامه های خود به این کشور بحران زده و اعمال نظرات خود در روند سیاسی لبنان، تشدید شده است.

منابع خبری از لبنان گزارش دادند، با افزایش ارزش دلار و وضعیت سخت معیشتی در این کشور، معترضان خیابان ها و برخی از بزرگراهها در پایتخت را مسدود کرده اند.

در همین حال خبرگزاری رسمی لبنان «ان. ان. ای» گزارش داد، در حالی که نیروهای امنیتی قصد باز کردن مسیر در منطقه «سلیم سلام» را داشتند، معترضان برای جلوگیری از عبور خودروها، اقدام به ریختن روغن خودرو بر روی زمین کردند.

این اعتراضات پس از آن صورت می‌گیرد که ارزش لیره لبنان طی روزهای گذشته با نزدیک شدن به مرز ۲۵ هزار دلار در بازار سیاه، در حالی که هیچ نشانه‌ای از راه‌حلی برای بحران‌های اقتصادی و سیاسی دیده نمی‌شود، کاهش بیشتری در ارزش خود ثبت کرد.

به دنبال کاهش نرخ ارز ، بانک مرکزی لبنان  اپلیکیشن های اینترنتی را به افزایش نرخ دلار متهم کرد و آنها را مشکوک و غیرقانونی توصیف کرد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، از هر ۵ لبنانی ۴ نفر در فقر به سر می برند.  بانک جهانی تخمین می زند که ممکن است  که لبنان تا دو دهه تولید سرانه  ناخالص داخلی را به شرایط قبل از بحران بازگرداند.

کارشناسان مستقل در منطقه معتقدند، اقتصاد لبنان در حال حاضر از سوی آمریکا و متحدان اروپایی و برخی دول عربی منطقه به گروگان گرفته شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب