1400/09/09-16:10

سویه جدید کرونا آنقدر خطرناک نیست!

پزشک کاشف سویه جدید ویروس کرونا گفت: جناح چپ افراطی احتمالا اهدافی هشدار دهنده برای سوء استفاده و راه اندازی جنجال خبری درباره سویه جدید کرونا «امیکرون » دارد.

به گزارش دولت بهار به نقل از اکتوآلیته (les actualités)، مدت کوتاهی پس از کشف «امیکرون» سویه جدید کوید ۱۹، پروفسور ارشد سلامت نسبت به اغراق درباره میزان خطرات این جهش هشدار می دهد.

دکتر آنجلیک کوئتزی، رئیس انجمن ملی پزشکی آفریقای جنوبی و یکی از اولین متخصصانی که سویه امیکرون را کشف کرد در واکنش به تصمیم ایالات متحده درباره ممنوعیت سفر به آفریقای جنوبی، این اقدام را عجولانه توصیف کرد و گفت: احتمالا جناح چپ افراطی به منظور سوء استفاده و اهدافی خاص بر میزان ترس و وحشت از سویه جدید کرونا «امیکرون» افزوده است. مدتی کوتاه پس از کشف سویه جدید کووید ۱۹ حداقل یک فوق تخصص پزشکی نسبت به اغراق درباره خطرات ناشی از جهش جدید کرونا هشدار می دهد.

رئیس انجمن ملی پزشکی آفریقای جنوبی روز یکشنبه به رویترز گفت که «هیاهوی رسانه ای » درباره سویه امیکرون ساختگی و غیرقابل توجیه است. کوتزی ادامه داد که در یکی از بزرگترین بیمارستان های آفریقای جنوبی، تنها یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است و هنوز تایید نشده است که مشکلش امیکرون باشد.

"هیاهوی رسانه ای که در حال حاضر در رسانه های سراسر جهان ایجاد شده است با تصاویر بالینی از آفریقای جنوبی مطابقت ندارد و لغو همه پروازها و سفرها به آفریقا را توجیه نمی کند. رفتارها به گونه ای است که انگار ما در تمامی این روند مقصر اصلی بوده‌ایم."

کوئتزی ادامه می دهد: بر پایه علائم خفیفی که در میان بیماران مشاهده کرده ایم « هیچ دلیلی برای این همه وحشت وجود ندارد، زیرا بیماری که وضعیت اش خیلی وخیم باشد، نداریم.»
این پزشک می افزاید: «من وضعیت را در برخی از بیمارستان های منطقه و در بزرگترین بیمارستان ها بررسی کردم. آنها تایید کردند که در حال حاضر تنها ۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ وضعیت وخیمی دارد و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است؛ اما هنوز نمی دانند که از نوع دلتا یا امیکرون است.»

نیوزمکس نوشت : گزارش های مربوط به سویه جدید کرونا باعث شده است که چندین کشور اروپایی مانند بریتانیا، ممنوعیت سفر به کشورهای آفریقایی را اعمال کنند؛ ممنوعیتی که آفریقای جنوبی به شدت با آن مخالفت کرده است. از روز جمعه ایالات متحده و برخی کشورهای آسیایی نیز سفرها به آفریقای جنوبی را ممنوع کرده اند.

رویترز در مقاله ای سخنان کوئتزی درباره علائم بسیار خفیف ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ با علائم امیکرون را منتشر کرده است که آنها امکان درمان در منزل را داشتند.

این پزشک با توصیف علائم یکی از بیمارانش که شامل ۲ روز احساس خستگی شدید، ضعف و سردرد بود گفت : «علائم این بیمار در آن مرحله به یک عفونت ویروسی طبیعی شباهت داشت و از آنجایی که از ۸ تا ۱۰ هفته گذشته موردی از کووید ۱۹ ندیده بودیم، تصمیم گرفتیم آزمایش انجام بدهد که نتیجه تست بیمار مثبت شد.»

او تایید کرد که پس از مراجعه بیماران بیشتر با علائم مشابه به کلینیک اش متوجه اتفاقات جدیدی شده است و حدود ۲ تا ۳ بیمار با این علائم را در روز معاینه کرده است.

کوئتزی می گوید: ما بیماران دلتای زیادی را در طول موج سوم دیدیم  ولی اکثر بیماران علائمی بسیار خفیف دارند و هیچ بیماری تاکنون نیاز به جراحی یا حتی بستری در بیمارستان نداشته است. ما توانستیم بیشتر بیماران را با شیوه های درمانی معمول در منزل درمان کنیم.

به گزارش رویترز، تمایز ویژه میان سویه های دلتا و اومیکرون، این است که سویه اومیکرون باعث از بین رفتن حس بویایی و چشایی نمی شود و بیماران دچار افت شدید میزان اکسیژن نمی شوند.

عملا این باید خبر خوبی باشد. بنابراین شواهد نشان می دهند که سویه اومیکرون نسبت به دلتا کمتر خطرناک است؛ اما می بینیم که اکثر رسانه های چپ گرای ستیزه جو با راه اندازی امواج گسترده خبری و رسانه ای، می خواهند سویه اومیکرون را بسیار خطرناکتر و مرگبارتر از دلتا نشان دهند . بنابراین از رسانه ها و خبرگزاری هایی چون سی.ان.بی.سی، نیویورک تایمز یا واشنگتن پست نمی توان توقع انتشار اطلاعات صحیح را داشت؛ چرا که برنامه آنها «متقاعد کردن همه مردم جهان به مرگ» است، درنتیجه اطلاعاتی که من داده ام در تضاد با اهداف آنها می باشد و این واقعیتی است که نباید فراموش کنیم آنها می خواهند به هرقیمتی وحشت را در میان مردم زنده نگه دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب