1400/09/11-08:16
دکتر علیرضابیگی:

تجمع کنندگان در اصفهان و پاستور سزاوار این برخورد نبودند، باید از مردم دلجویی شود!

 تجمع کنندگان در اصفهان و پاستور سزاوار این برخورد نبودند، باید از مردم دلجویی شود!

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: حق اعتراض را برای مردم به رسمیت بشناسیم. اصل 27 قانون اساسی تجمعات را مشروط به این که مسلحانه و مغایر با اسلام نباشد، حق مردم می داند. تجمع کنندگان اصفهان و یا پاستور فارغ از این که خواسته هایشان بجا یا نابجا بوده است سزاوار این نوع برخورد نبودند. آن ها مردمان ما هستند و باید از آنها دلجویی شود.

به گزارش دولت بهار، دیروز به مناسبت روز مجلس، آیت الله رییسی و جمعی از اعضای دولت به بهارستان رفتند که یکی از سخنرانان مراسم دکتر احمد علیرضابیگی بود.

بخشهایی از نطق وی در حضور رییس جمهور را می‌خوانید:

دهم آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس را گرامی می داریم.

بدواً وظیفه خود می دانم از اقدامات دولت در خصوص مقابله با کرونا، راهبرد صحیح در ارتباط با همسایگان و نیز تکیه بر ظرفیت های درون زای ملت ایران که توصیه صریح و مستمر رهبر معظم انقلاب به دولت هاست و نیز جدا کردن برجام از فرایندهای اقتصادی کشور قدردانی نمایم.

برگزاری جلسه مشترک غیرعلنی این امکان را فراهم می کند که قدری صریح تر سخن بگوئیم.

باید بپذیریم که مردم امروز دولت و مجلس را یکی میدانند و کار هریک را به حساب دیگری می گذارند. اداره کشور و عبور از بحران ها، نیازمند هوشمندی وآینده نگری است و توجه به تجربیات قبلی اجتناب ناپذیر است.

اقدامات روبنائی، تکراری و مسکن های بی خاصیت جواب نمی‌دهد.

مجلس با لایحه دو فوریتی افزایش ارز ترجیحی به 12/6 میلیارد دلار مخالفت  کرد. این مخالفت نه به معنی مقابله با دولت برای تامین اقلام اساسی و دارو بلکه به منزله حساسیت آن در قبال منابع عمومی و بیت المال است که از سال ۹۷ به صورت غیرشفاف و رانتی توزیع میشود.

گرانی و فساد توامان خلق همگان را تنگ کرده است، جنابعالی نیز اذعان داشتید که این شیوه تخصیص منابع، فساد زاست. این را هم اضافه می کنم که تجربه تلخ سال ۹۸ نیز مانع از پذیرفتن طرح های دربسته است. عبور از شرایط دهشتناک اقتصادی کشور در گرو تحصیل اعتماد مردم می باشد.

بازگردانیدن ثروت مردم به مردم می تواند زمینه ساز این اعتماد باشد. فراموش نکنیم سپردن ثروت مردم به غیرمردم، سبب بروز چپاولهایی شد که اعتماد مردم را به آتش کشید. بجای اینکه بنگاه های معظم کشور را به مش قربانعلی ها بسپاریم، چه بهتر که آنها را در قالب سهام عدالت به مردم بدهیم.

در دوران تصدی جنابعالی در قوه قضاییه بخش قابل توجهی از اموال به تاراج رفته به بیت الماب برگردانیده شد و اکنون ما نگران ابطال همان آرا هستیم.

استفاده از تجربه طرح تحول اقتصادی دولت های جناب آقای دکتر احمدی نژاد و بروز کردن آن می تواند راهگشای حرکت دولت در شرایط فعلی باشد.

موضوع بحران آب کاملا مدیریتی است. در جاهایی که اصلا آب نداریم همان مشکلات را داریم که در آذربایجان با وجود آب داریم. در آذربایجان آب را در روستاها با تانکر به دست مردم می رسانند و در سیستان و بلوچستان بدون آب هم با تانکر آب رسانی می شود.

مردم استان های مختلف کشور رو در روی هم قرار گرفته اند. مشکل آب اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، در آذربایجان هم هست ولی نجابت مردم مانع از بروز عینی آن می شود.

آقای رئیس جمهور حق اعتراض را برای مردم به رسمیت بشناسیم. اصل 27 قانون اساسی تجمعات را مشروط به این که مسلحانه و مغایر با اسلام نباشد، حق مردم می داند.

تجمع کنندگان اصفهان و یا پاستور فارغ از این که خواسته هایشان بجا یا نابجا بوده است سزاوار این نوع برخورد نبودند. آن ها مردمان ما هستند و باید از آنها دلجویی شود.

تلقی عمومی این است که فهم از شرایط کشور و اولویت های مجلس و دولت، با مردم بسیار فاصله دارد و یا حتی در نقطه مقابل قرار دارد. دانستن حق مردم است و مردم با محدودسازی آن بشدت مخالفند.

آقای رئیس جمهور موضوع نفوذ جدی است، هر گونه ساده انگاری و غفلت نابخشودنی است. تهیه برنامه جامع مقابله با نفوذ با مسئولیت مقام عالی اجرایی کشور، ضروری است.

توفیقات جنابعالی و هیات محترم دولت را آرزومندم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب