1400/09/12-09:56

آمریکا روسیه را به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی تهدید کرد

 آمریکا روسیه را به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا روسیه را به اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی بر سر تحولات اوکراین تهدید کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با بیان اتهامات اثبات‌نشده، روسیه را به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید در صورت حمله این کشور به اوکراین تهدید کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بلینکن گفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا «احتمالا» به صورت مستقیم با «ولادیمیرپوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره مسائل اوکراین گفت‌وگو می‌کند.

بلینکن که اندکی بعد از دیدار با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سالانه «سازمان همکاری و امنیت اروپا» با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت که نگرانی‌های آمریکا درباره انتقال غیرمعمول نیرو توسط مسکو را به صورت «مستقیم و صریح» به همتای روسیه‌ای خود ابراز کرده است.

او گفت: «چنانچه روسیه دست به اقدامات ستیزه‌جویانه بیشتری علیه اوکراین بزند ایالات متحده با متحدانش همکاری خواهد و هزینه‌ها و تبعات شدیدی را به روسیه تحمیل خواهد کرد.»

بلینکن بدون اشاره به جزئیات بیشتر تصریح کرد این هزینه‌ها «اقدامات اقتصادی شدیدی را شامل خواهد شد که ما در گذشته از به‌کارگیری آن خودداری کرده‌ایم.»

سرگئی لاوروف هم در بیانیه‌ای از طرف روسیه آمریکا را تهدید کرد. او گفت: «وارد کردن اوکراین به بازی ژئوپولتیک آمریکایی‌ها برای استقرار نیروهای ناتو در مجاورت مرزهای ما شدیدترین تبعات را در پی خواهد داشت.»

پیش از این منابع غربی و مقامات اوکراینی از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین خبر داده بودند. ادعایی که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین آن را پوچ و بی اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب