1400/09/15-10:43

ترین‌های لیگ برتر فوتبال

 ترین‌های لیگ برتر فوتبال

با پایان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر ایران زیر سایه دربی تهران طی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد. در روز اول بازی‌های این هفته تنها در یک مسابقه شاهد گل بودیم و ۳ بازی از ۴ دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، البته در طرف دیگر آن یک دیدار پرگل دنبال شد و ۶ گل را با همراه داشت.

تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۷ باعث سقوط هر ۲ تیم در جدول شد، به شکلی که پرسپولیس از رتبه دوم به رده چهارم سقوط کرد و استقلال نیز با یک پله سقوط در مکان ششم قرار گرفت.

نتایج بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال:

هوادار تهران صفر - نفت مسجدسلیمان صفر

گل گهر سیرجان ۴ - سپاهان اصفهان ۲

نفت آبادان صفر - پیکان تهران صفر

استقلال صفر - پرسپولیس صفر

فجرسپاسی یک - فولاد خوزستان یک

نساجی مازندران ۲ - پدیده صفر

تراکتور صفر - آلومینیوم اراک ۲

ذوب آهن صفر - مس رفسنجان ۳

گل گهر بهترین تیم هفته هشتم

تیم هفته (گل گهر)

در هفته‌ای که تمام حواس‌ها به دربی تهران مشغول بود، یک دیدار نیز بین تیم‌های بالای جدولی در سیرجان برگزار شد. گل گهر که یکی از ۳ تبم بدون شکست هفته‌های نخست محسوب می‌شد به مصاف سپاهان صدرنشین رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ از سد این تیم گذشت. گل گهر با این نتیجه خودش را به سپاهان صدرنشین رساند و اکنون تنها به دلیل تفاضل گل پایین‌تر از زردپوشان اصفهانی قرار گرفته است. شاید اگر گل لحظه‌های پایانی دانیال اسماعیلی فر نبود، اکنون گل گهر را باید صدرنشین لیگ برتر خطاب می‌کردیم.

قلعه نویی مربی هفته

مربی هفته (امیر قلعه نویی)

امیر قلعه نویی که پس از سپری کردن دوران محرومیت، برای اولین بار در فصل جدید لیگ برتر روی نیمکت گل گهر می‌نشست، موفق شد تیم محرم نویدکیا را از لحاظ تاکتیکی تحت تاثیر قرار دهد. سپاهان که قبل از شروع مسابقات این هفته با یک گل خورده در کنار آلومینیوم بهترین خط دفاعی را در اختیار داشت، مقابل حمله‌های کم اما باکیفیت گل گهر ناتوان نشان داد و کریستوفر کنت ۴ بار دروازه خود را بازشده دید. آرمین سهرابیان، تیکدری (۲ گل) و سعید صادقی در این مسابقه برای شاگردان قلعه نویی گلزنی کردند.

دربی ۹۷

بازی هفته (استقلال - پرسپولیس)

در این موضوع که بازی استقلال و پرسپولیس از کیفیت پایینی برخوردار بود و موقعیت‌های کمی را روی دروازه ۲ تیم شاهد بودیم، نمی‌توان شکی داشت، اما طبیعتا حساسیت‌های این مسابقه را نمی‌توان با هیچ کدام از بازی‌های فصل یکی دانست. این دیدار هرچند در زمین با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، اما حتی تساوی آن نیز بیرون از زمین با کری خوانی هواداران ۲ تیم همراه شد.

البته اگر تنها اتفاقات زمین مسابقه را در نظر بگیریم بازی سپاهان و گل گهر چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ جذابیت بهترین بازی هفته بود و جدال قلعه نویی و نویدکیا ۶ گل را درپی داشت. با این وجود اگر یکی از حمله‌های جسته و گریخته استقلال و پرسپولیس به گل تبدیل می‌شد، شرایط متفاوتی را مشاهده می‌کردیم.

تیکدری بازیکن هفته

بازیکن هفته (مهدی تیکدری)

قبل از شروع لیگ بیست و یکم هجمه‌های زیادی به باشگاه گل گهر بابت خرید مهدی تیکدری وارد شد، زیرا سیرجانی‌ها مبلغ نسبتا بالایی را برای جذب این بازیکن هزینه کردند. با این وجود تیکدری نشان داد که چرا قلعه نویی روی او دست گذاشته است. تیکدری ابتدا در دقیقه ۴۰ با شوتی محکم توپ را به گوشه دروازه سپاهان فرستاد و سپس در دقیقه ۵۴ دومین گل خود را به ثمر رساند. او در این بازی آمار ۲ دریبل موفق و یک پاس کلیدی را هم ثبت کرد.

دانیال اسماعیلی فر از سپاهان و گادوین منشا مهاجم مس رفسنجان نیز این هفته برای تیم‌های خود ۲ بار گلزنی کردند.

فروزان دروازه‌بان هفته

دروازه‌بان هفته (محسن فروزان)

گل گهر این هفته ۲ بار مقابل سپاهان گل دریافت کرد، اما اگر فروزان درون دروازه این تیم نبود، نتیجه دیگری را شاهد بودیم. فروزان در این مسابقه ۶ بار بازیکنان سپاهان را ناکام گذاشت. اوج درخشش دروازه‌بان سابق فولاد در دقیقه ۳۳ بود که موفق شد ضربه پنالتی شهریار مغانلو را مهار کند‌. فروزان یک آمار منفی خود را نیز در این مسابقه پاک کرد. او بعد از اینکه ۱۲ پنالتی متوالی را با گل خورده پشت سر گذاشته بود، پنالتی مهاجم چپ پای سپاهان را دفع کرد.

حاشیه‌های دربی ۹۷

اتفاق هفته (از نشست یحیی تا خراب شدن سیستم رادیویی داوران)

با توجه به گذراندن نیمی از دوران محرومیت و رأی کمیته استیناف، امیر قلعه‌نویی و سعید الهویی حکم محرومیت ۶ ماهه‌شان تعلیلش شد و برای نخستین‌بار در فصل جدید، سرمربی و مربی گل‌گهر در بازی با سپاهان کنار زمین حضور داشتند.

در بازی نفت و پیکان سیستم ارتباط رادیویی داوران حاشیه ساز شد. داوران مسابقه با نصب این سیستم روی گوش خود وارد زمین شدند، اما در همان لحظات ابتدایی متوجه شدند که سیستم رادیویی خراب است و نمی‌توانند با یکدیگر در طول بازی ارتباط داشته باشند، اتفاقی که باعث شد آن‌ها در نیمه دوم گوشی را در بیاورند و در رختکن بگذارند.

قبل از بازی استقلال و پرسپولیس نیز یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از بازی حاضر نشد. ابتدا بیماری گل محمدی دلیل غیبت سرمربی پرسپولیس اعلام شد، اما بعد از مسابقه پرسپولیسی‌ها فاش کردند که سازمان لیگ سرخپوشان را تحت فشار قرار داده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب