1400/09/28-08:45

وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد

وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد وزیر برگزیت این کشور به دلیل ناامیدی از دولت جانسون به‌دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت‌های کرونایی بیشتر، استعفا داد.

به گزارش دولت بهار، در ادامه مشکلات متعدد از جمله سقوط در نظرسنجی‌ها و رسوایی‌هایی که اخیراً گریبان‌گیر دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس شده، استعفای یک وزیر کابینه ضربه دیگری به تداوم زندگی این کابینه وارد کرد.

روزنامه «مِیل آن ساندی» بامداد یکشنبه گزارش داد «دیوید فراست» وزیر برگزیت انگلیس به دلیل ناامیدی از دولت جانسون به‌دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت‌های کرونایی بیشتر، استعفا داده است.

خبرگزاری «رویترز»، به نقل از این روزنامه نوشت: «فراست به طرز عجیبی از دولت بوریس جانسون استعفا داده است».

دفتر نخست‌وزیری انگلیس بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این‌باره پاسخ نداد اما دقایقی بعد این خبر را تایید کرد. فراست هنوز درباره استعفای خود اظهار نظر علنی نکرده است.

دیلی میل نوشت، استعفای فراست به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بیشتر توسط دولت جانسون از جمله الزام به دریافت گواهی واکسیناسیون، نارضایتی گسترده‌تر از افزایش مالیات و هزینه سیاست‌های زیست محیطی «صفر خالص» صورت گرفته است.

رویترز در این‌باره تحلیل کرد: «خروج ارشدترین مذاکره‌کننده دولت انگلیس در امور برگزیت، ضربه دیگری به جانسون است که با هشدارهایی از سوی برخی از قانونگذاران هم‌حزبی مبنی بر اینکه باید رهبری خود را بهبود بخشد یا با چالشی روبرو خواهد شد، مواجه شده است».

پیش از این نیز نظرسنجی جدید در انگلیس نشان داده بود که همزمان با افزایش انتشار گزارش‌های رسواکننده از دولت این کشور، محبوبیت حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس به‌شدت کاهش یافته است.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب