1400/10/11-16:04

حضور ۲۶ رشته ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو قطعی شد

حضور ۲۶ رشته ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو قطعی شد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: حضور ۲۶ رشته ایران در این رویداد مهم قطعی شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا؛ دومین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز شنبه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲هانگژو درخصوص برگزاری جلسه این ستاد، اظهار داشت: دومین جلسه مربوط به ارزیابی و بررسی رشته‌هایی که قرار است در بازی‌های آسیایی چین حضور داشته باشند برگزار شد. کلیه رشته‌ها با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: تصمیم بر این شد تمامی ۲۶ رشته‌ای که توسط جلسات کارشناسی مشخص شده بود به طور قطع در بازی‌های آسیایی چین حضور داشته باشند. تصمیم‌گیری درخصوص مابقی رشته‌ها به جلسات بعد موکول شد. این ۲۶ رشته در دو بخش آقایان و بانوان خواهد بود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی چین خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مباحث اصلی این جلسه درخصوص نگاه حمایتی به ورزش بانوان بود و اینکه در این دوره از بازی‌ها به حوزه بانوان نگاه ویژه‌تری خواهد شد و سهم بیشتری نسبت به بازی‌های گذشته در این رقابت‌ها خواهند داشت.

دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو،کاراته، کوراش، ووشو، ورزش‌های صعودی،کبدی، اسکیت، تیراندازی باکمان، فوتبال، هندبال، شنا-شیرجه-واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز ۲۶ رشته‌ای هستند که برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو نهایی شدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب