1400/10/13-15:36

هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس انقلابی حتی یک اقتصاددان ندارد!

کمیسیون تلفیق بودجه با غیرمتخصص‌ترین هیئت رئیسه کار خودش را آغاز کرد: یک پزشک عمومی و فردی با دکتری معارف اسلامی اعداد و ارقام بودجه ۱۴۰۱ را بررسی می‌کنند!

به گزارش دولت بهار به نقل از نود اقتصادی، یک هفته قبل اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با رأی اعضای این کمیسیون انتخاب شدند. در نگاه اول سوابق و تحصیلات غیرمرتبط و غیرتخصصی هیئت رئیسه این کمیسیون با امر بودجه کاملا ناامیدکننده است.

به نظر می‌رسد کمیسیون تلفیق که هر ساله به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور و لوایح بودجه تشکیل می‌شود بطور کلی دستاویز بازی‌ها و ارتباطات سیاسی درون مجلس قرار گرفته است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری معارف اسلامی و سوابق اجرایی کاملا غیراقتصادی مثل وزارت آموزش و پرورش، ریاست کمیسیون تلفیق و  هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس در خصوص جداول و ارقام تخصصی بودجه را به عهده گرفته است.

عدم حضور شخصیت‌های علمی حوزه اقتصاد در هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق به شدت ناامید کننده است و جای اقتصاددانان برجسته مجلس یازدهم همچون شمس‌الدین حسینی، و... با سوابق علمی دکتری اقتصادی و هیئت علمی دانشگاه و سوابق اجرایی مهمی مثل وزارت اقتصاد در ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق خالی است.

البته گفتنی است حمیدرضا حاجی بابایی در گذشته نیز با تحصیلات غیرمرتبط و غیراقتصادی به طور ناگهانی در مجلس یازدهم به ریاست کمیسیون کاملا تخصصی و مهم برنامه و بودجه و محاسبات رسیده بود.

از ریاست کمیسیون که بگذریم عدم حضور چهره‌هایی با تحصیلات اقتصادی و مرتبط به امور توسعه و بودجه و در مقابل حضور یک پزشک عمومی، فردی با تحصیلات کارشناسی ارشد تاریخ و دکتری حقوق خصوصی و... در ترکیب هیئت رئیسه این کمیسیون به شدت عجیب و پرسش برانگیز است.

سوال اینجاست که آیا کمیسیون تلفیق بودجه با این ترکیب هیئت رئیسه می‌تواند در آینده نزدیک در پیگیری مطالبات مردم از بودجه و برطرف کردن ایرادات احتمالی لایحه بودجه ۱۴۰۱ موفق باشد یا نه؟!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب