1399/05/25-12:17

فلسطینی‌ها تصاویر محمد بن زاید و ترامپ را به آتش کشیدند

فلسطینی‌ها تصاویر محمد بن زاید و ترامپ را به آتش کشیدند

فلسطینیان ساکن کرانه باختری ظهر جمعه در اعتراض به اقدام امارات در خصوص عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات عکس های « محمد بن زاید» ولیعهد این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی » چاپ لندن، شاهدان عینی خاطرنشان کردند که صدها فلسطینی با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف کرانه باختری برقراری روابط سیاسی رسمی میان امارات با اسراییل را محکوم کردند.

گروهی از تظاهرکنندگان در شهرک « یطا» در استان « الخلیل» واقع در جنوب کرانه باختری با برگزاری گردهمایی در مرکز شهرک در محکومیت توافق صلح ابوظبی و تل اویو پرچم امارات را به آتش کشیدند.

به گفته شاهدان عینی ، شرکت کنندگان در این گردهمایی در مخالفت با موافقتنامه بهبود روابط شعارهایی سر دادند و آن را « یک توافق خیانتکارانه » توصیف کردند.

در شهر « نابلس » نیز صدها تن پس از برگزاری نماز جمعه در میدان شهدا در مرکز این شهر توافق یاد شده را محکوم کردند.

جوانان شرکت کننده در تظاهرات عکس های « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را لگدمال کرده و سپس آنها را به آتش کشیدند .

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در محکومیت این توافق در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود : « از فلسطین به محمد بن زاید : مسیر قدس با خون شهدا هموار شده است نه با رویکرد خیانت کاران»

اعتراض کنندگان فلسطینی همچنین در شهرک « حارس » در استان « سلفیت » عکس های محمد بن زاید ولیعهد امارات را در دست داشتند که بر روی آنها علامت ضربدر خورده است و در محکومیت توافق امارات و اسراییل شعارهایی سر دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه دستیابی امارات و اسراییل به توافقنامه مشترک بهبود روابط را اعلام کرده و از آن به عنوان یک توافق « تاریخی» یاد کرد.

نتانیاهو پس از اعلام نظر ترامپ تاکید کرد که دولت متبوع وی علیرغم بیانیه مشترک آمریکا ، اسراییل و امارات همچنان به طرح الحاق کرانه باختری پایبند است. در این بیانیه آمده است که تل اویو طرح الحاق سرزمین های فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

توافقنامه عادی سازی  مناسبات میان تل اویو و ابوظبی اوج یک مجموعه طولانی از همکاری و هماهنگی و ارتباط و تبادل دیدار مقامات دو طرف به شمار می رود.

این توافق با محکومیت گسترده رهبران و گروه های برجسته فلسطینی همچون حماس و فتح و جهاد اسلامی مواجه شده است و رهبران فلسطینی از آن به عنوان « خیانت به آرمان مقدس قدس و مسجدالاقصی و فلسطین » یاد کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب