1400/10/16-13:58

فراخوان تظاهرات میلیونی در سودان و حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری در خارطوم

فراخوان تظاهرات میلیونی در سودان و حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری در خارطوم

نیروهای اعلام آزادی و تغییر در سودان خواستار مشارکت میلیونی مردم این کشور در تظاهرات امروز(پنج شنبه) شد و کمیته های مقاومت خارطوم نیز اعلام کرد که مسیر تظاهرات امروز کاخ ریاست جمهوری خواهد بود.

به گزارش دولت بهار به نقل از آناتولی، نیروهای آزادی و تغییر(ائتلاف حاکم سابق) در بیانیه ای اعلام کرد: ما در شورای مرکزی نیروهای آزادی و تغییر همه افراد شریف ملت را به مشارکت موثر در کاروان های میلیونی جبهه یکپارچه برای مقاومت با کودتا در خارطوم و استان ها دعوت می کنیم.

در این بیانیه نسبت به مقابله خشونت آمیز با معترضان و سرکوب آنها هشدر داده شده و آمده است که چنین روش هایی در شکستن بزرگی انقلاب مسالمت آمیز روزافزون تاثیری ندارد.

از سوی دیگر هماهنگی های کمیته های شهر خارطوم نیز در بیانیه ای اعلام کرد: همه شما را در روز ششم ژانویه به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز یکپارچه به سمت کاخ ریاست جمهوری دعوت می کنیم.

در این بیانیه مسیر تظاهرات کاخ ریاست جمهوری در خارطوم مشخص شده است.

سودان از ۲۵ اکتبر سال گذشته صحنه اعتراضاتی در واکنش به کودتای نظامیان و اقدامات فوق العاده عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش این کشور است که اعمال وضعیت فوق العاده، انحلال شورای حاکمیت، عزل وزرای دوره انتقالی،برکناری حمدوک و بازداشت مقامات مسئول و سیاسی از مهترین این اقدامات بوده است.

گفتنی است عبدالله حمدوک نخست وزیر مستعفی سودان پس از برکناری توسط ارتش، براساس توافق با نظامیان به قدرت بازگشت اما چند روز پیش از سمت خود استعفا داد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب