1399/05/26-17:03

استخدام ۲۵ هزار معلم حق التدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۵ هزار معلم حق التدریس، مربی بهداشت و آموزش دهنده نهضت سوادآموزی تبدیل وضعیت می‌شوند و به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

به گزارش دولت بهار، آقای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: این معلمان باید قبل از استخدام یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و در صورت پذیرش در این دوره جذب آموزش و پرورش شوند.

وی افزود: با بکارگیری این معلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، اضافه کاری معلمان رسمی و تدریس معاونان مدارس کسری ۱۹۷ هزار نفری معلمان در سال تحصیلی آینده جبران می‌شود و ما کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حداکثر سن دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها برای استخدام در آموزش و پرورش ۲۲ سال است.

وی گفت: حقوق و مزایای نیرو‌های قراردادی آموزش و پرورش بازنگری شده است و متناسب با دریافتی نیرو‌های شاغل حساب خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه نامه جدید آموزش در سال تحصیلی آینده گفت: در این شیوه نامه بر آموزش حضوری تأکید شده است و در هر جایی که امکان تشکیل کلاس داشته باشیم کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

آقای حاجی میرزایی ادامه داد: در برخی مناطق ممکن است کلاس‌های حضوری به صورت یک روز در میان تشکیل شود و در مناطق قرمز آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های دانش آموزان امسال از سه طریق حضوری، تلویزیونی و فضای مجازی خواهد بود که آموزش تلویزیونی از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: دانش آموزانی که به هیچکدام از این روش‌ها دسترسی ندارند از طریق بسته‌های آموزشی و راهبران آموزشی ادامه تحصیل خواهند داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از پیام رسان‌های خارجی در مدارس برای آموزش رسمی دانش آموزان ممنوع است و مدارس موظفند این آموزش را تنها از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) انجام دهند.

وی گفت: حضور یافتن معلمان در مدرسه و یا در خانه برای آموزش مجازی در اختیار شورای مدرسه است.

وی درباره استفاده از ساختمان‌های مدارس برای عزاداری هیأت‌های مذهبی نیز گفت: ما با این پیشنهاد موافقت کردیم به شرطی که شیوه نامه‌های بهداشتی که از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا ابلاغ شده در آن‌ها رعایت شود و اختلالی در آموزش رسمی مدارس ایجاد نکند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب