1400/10/30-13:32

آمریکا در حال بررسی «تروریستی» خواندن دوباره انصارالله یمن

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی درج مجدد جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است.

به گزارش دولت بهار، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری دو ساعته خود گفت که به دنبال درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

«جو بایدن» در پاسخ به سؤال شبکه «العربیه» مبنی بر اینکه آیا او از بازگرداندن «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) به فهریست سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند، گفت: «جواب به این سوال آن است که این موضوع در حال بررسی است».

وی در ادامه افزود: «پایان دادن به جنگ یمن نیازمند مشارکت دو طرف‌ است و بسیار دشوار است».

دوشنبه هفته جاری (۲۷ دی ماه)، پلیس ابوظبی و سپس خبرگزاری رسمی امارات از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» و سپس آتش‌سوزی در بخشی از محوطه فرودگاه بین‌المللی امارات خبر داد و با فاصله اندکی پس از انتشار این خبر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این عملیات موفق علیه عمق خاک امارات را منتشر می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز روز سه‌شنبه هفته جاری در یک کنفرانس خبری گفت که این جنبش مورد حمایت ایران و گروههای مقاومت مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از حملات پهپادی استفاده می‌کنند.

وی در این خصوص گفت: «ما در این مورد شاهد ادامه حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران بودیم اما در عراق و سوریه نیز شاهدیم که گروههای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، همین روش و تاکتیک حمله با استفاده از پهپاد را برمی‌گزینند».

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب