1400/10/30-14:53

تظاهرات عراقی‌ها در مخالفت با انتخاب مجدد رؤسای قوای سه‌گانه

تظاهرات عراقی‌ها در مخالفت با انتخاب مجدد رؤسای قوای سه‌گانه

مردم عراق امروز پنجشنبه در مخالفت با انتخاب مجدد رؤسای قوای سه گانه در بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از سومریه نیوز، مردم عراق امروز پنجشنبه در بغداد، پایتخت این کشور تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی مخالفت خود با انتخاب مجدد رؤسای قوای سه گانه را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات مذکور پس از آن برگزار شد که «محمد الحلبوسی» در جلسه افتتاحیه پارلمان عراق مجدداً به عنوان رئیس این پارلمان انتخاب شد. همچنین گمانه زنی‌ها در خصوص انتخاب مجدد برهم صالح به عنوان رئیس جمهور عراق نیز بیش از پیش افزایش یافته است.

تظاهرات عراقی‌ها در مخالفت با انتخاب مجدد رؤسای قوای سه‌گانه

گفتنی است، دادگاه فدرال عراق روز پنجشنبه هفته گذشته طی حکمی فعالیت‌های هیئت رئیسه منتخب پارلمان را موقتاً تعلیق کرد. این حکم پس از آن صادر شد که پیشتر هیئت هماهنگی شیعیان عراق انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان را غیرقانونی اعلام و به دادگاه فدرال شکایت کرده بودند.

در حکم دادگاه فدرال آمده است که حکم تعلیق موقت فعالیت‌های هیئت رئیسه منتخب پارلمان به دلیل نقض برخی مفاد قانون اساسی و تخلف از آئین‌نامه داخلی صادر شده است. پیشتر باسم الکنانی، تحلیلگر عراقی گفته بود: اتفاقات جلسه اول پارلمان نقض صریح قانون اساسی بود. همه اتفاقات از پیش برنامه ریزی شده بود. جریان صدر به همراه دیگر فراکسیون‌ها برای حذف هیئت هماهنگی شیعی از فرایند سیاسی تلاش کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب