1400/11/01-20:58

پیام دکتر احمدی نژاد به مناسبت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی

 پیام دکتر احمدی نژاد به مناسبت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی

دکتر احمدی نژاد در پیامی که به مناسبت زاد روز حکیم ابوالقاسم فردوسی فرستاد، از ایمان ناب، زمان شناسی، مسئولیت شناسی، ایران شناسی و عشق بی پایان او به ارزش های الهی وانسانی و ایران عزیز، به عنوان ویژگی های ممتاز آن حکیم فرزانه یاد کرد و گفت که او برپایه این خصوصیات، اثرجاودانه شاهنامه را خلق کرده است.

به گزارش دولت بهار، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زاد روز حکیم ابوالقاسم فردوسی، برهمگان مبارک باد.

ایمان ناب، زمان شناسی، مسئولیت شناسی، ایران شناسی و عشق بی پایان او به ارزش های الهی و انسانی و دیار مهربانی و انسانیت، ایران، خمیرمایه خلق اثرجاودانه شاهنامه است.

حکیم شجاع و فداکار ما، با درک عمیق از لطمات سنگینی که جامعه انسانی از سرکوب و تحقیر ملت ایران طی حدود ۲۰۰ سال از ناحیه دشمنان تاریخی و اهریمنان ضد بشر متحمل شد، بر بازیابی هویت موحد، آزادیخواه، عدالت طلب، صلح جو و تمدن ساز ملت بزرگ ایران همت گماشت و تمام عمرخود را صرف احیا و ترویج فرهنگ متعالی این سرزمین اهورایی کرد.

او با شیره جان خود و اهتمام والا، چارچوب و مرزهای فرهنگ آسمانی ایران عزیز را به خوبی تبیین کرد و آن را به نمایش گذاشت.

بدون شک نقش این عزیز یگانه و شاعر پر آوازه قبل از او، یعنی رودکی بزرگ، در حفظ و گسترش ارزشهای انسانی و الهی و دمیدن روح سلحشوری در ملت ایران و دیگر ملل عالم، بی بدیل و شایسته افتخار ابدی است.

جالب است که فرودسی، در سال رحلت رودکی پا به عرصه وجود نهاد. گویی که رودکی چون یک سرباز وطن پرست، امانت نگاهبانی از هویت و فرهنگ این مرز و بوم را به نگاهبان امین بعدی، یعنی فردوسی تحویل داده است.

به گمانم، امروز به شدت نیازمند تکیه بر هویت ایرانی و به سان فردوسی، نقش آفرینی مردان و زنانی از دیار فتوت و جوانمردی هستیم.

تردید ندارم که به فضل الهی، این بار خیل عظیم جوانان این سرزمین آرش وار، سربلندی، پاکی، عشق و ایمان را در سرتاسر دیارمان منتشر خواهند کرد.

آمین

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
اول بهمن ۱۴۰۰

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب