1400/11/03-17:33

دکتر احمدی نژاد: تحولات بزرگ، قریب الوقوع است + فیلم

دکتر احمدی نژاد: تحولات بزرگ، قریب الوقوع است + فیلم

دکتر احمدی‌نژاد در سخنرانی بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) از قریب الوقوع بودن تحولات بزرگ خبر داد و گفت: آثار این تحولات پیش چشم ماست. همه ذهن ها و اندیشه ها به سرعت دارد تغییر پیدا می کند و انسانها دارند بزرگ و جهانی می شوند و به زودی زود جهان انسانی به دست همین نسل ها برپا خواهد شد. من امیدوارم که زنان و دختران ایران، در این گام آخر یعنی رونمایی از حقیقت انسان، پیشگام باشند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد طی سخنانی در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، از دخت نبی مکرم اسلام، به عنوان انسان کامل، مظهر اتم خدای متعال و الگو و راهنمای همه انسانها برای طی طریق کمال و نیل به حقیقت وجودی انسان یاد کرد و افزود: برای شرح وجود مبارک حضرت زهرای اطهر، در واقع باید از فلسفه و علت خلقت و همه زیبایی های عالم از جمله محبت و مهربانی سخن گفت.

وی به بیان آفرینش انسان بر اساس زوجیت پرداخت و افزود: خداوند متعال انسان را به صورت زوج آفریده است. معنای این سخن آن است که زن و مرد، یک حقیقت ولی در دو جلوه متفاوت هستند. یعنی هر دو مکمل هم هستند،  بدون هم موجودیتی ندارند و رشد و کمال و انسانیت و لذتی هم نیست و زیبایی خلق نمی شود. همه زیبایی ها و کمالات و همه حقایق و ارزش ها در زوج بودن زن و مرد بوقوع می پیوندد، ظهور می یابد و متجلی می شود.

خادم ملت ایران زن و مرد را در مسیر تکامل، نیازمند یاری، همراهی و همکاری یکدیگر دانست و گفت: تفاوت میان زن و مرد، بیانگر اصل نیاز طرفین به حرکت، تعامل و ارتباط است. اگر همه موجودات عالم یکی و یکسان بودند در عالم هیچ تعامل و تفاهمی هم اتفاق نمی افتاد. از آنجا که زن و مرد با هم تفاوت دارند، تعامل، همکاری و تکامل شکل می گیرد، بنابراین زیبایی کار خلقت در همین تفاوت است.

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خیلی خوش آمدید بزرگواری فرمودید، خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها را عنایت فرمود.

 چند نکته را خدمتتان عرض میکنم؛ بطور طبیعی اولین نکته درباره حضرت زهرا (س) است.

بنظرم باید در تمام روزها و لحظات، درباره حضرت زهرا )س( سخن بگوییم و البته سخن گفتن درباره آن عزیز، از سوی کوچکی مثل من خیلی سخت است و من آنچه را به اندازه فهم خودم می توانم برداشت کنم، خدمت شما عرض می کنم.

اگر بخواهیم در یک کلمه تعریف کنیم باید بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها، انسان کامل و مظهر اَتَمّ خدای متعال است. اما اگر بخواهیم آن حضرت را شرح بدهیم، همه عالم باید بسیج شوند تا او را شرح بدهند چراکه سخن از انسان به عنوان تجلّی خدا، سخن از همه زیبایی‌ها و مهربانی‌های عالم و سخن از فلسفه خلقت و علت خلقت است.

حضرت زهرا (س) یگانه ای است که همه انسانهای عالم برای کمال و رسیدن به حقیقت وجودی خودشان نیازمند او هستند. او الگو و راهنمای کامل است.

بحث دوم را درباره "انسان" خدمتتان عرض می کنم.

بارها عرض کرده ایم و شما خودتان بهتر از من می دانید که موضوع این عالم انسان است. یک موقع وقتی ما می گوییم انسان، یک مفهومی از انسان در ذهن ما هست و درباره او قضاوت و او را تحلیل می کنیم اما یک موقع می آییم در عالم واقع تا ببینیم خدای متعال انسان را چگونه قرارداده است.

این مباحثی که در طول تاریخ درباره حقوق زن، حقوق مرد، اینکه کدام برتر هستند و کدام بر دیگری مسلط هستند، رقیب اند، رفیق اند، شفیق‌اند، همراهند، همکارند و یا ظلم‌هایی که در طول تاریخ شده است، می خواهیم بیاییم اینجا بحث کنیم.

خدای متعال همه موجودات را خلق کرده است اما خطاب به انسانها می فرماید: « وَخَلَقناکُم اَزواجا » همه شما را بصورت زوجی خلق کردم. با هم هستند و با هم معنا پیدا می کنند. در ذهنتان بیاورید اگر همه انسانهای عالم فقط زن یا فقط مرد بودند، دیگر جاذبه، زیبایی و معنایی نداشت. « خلقناکم ازواجا » یعنی زوجی خلق شده اید! یک حقیقت هستید اما دو جلوه اید. باهم هستید و باهم معنا پیدا می کنید. مکمل هم هستید، هردو بدون هم ناقصید و نیستید! یعنی مرد بدون زن و زن هم بدون مرد وجود ندارد، نمی تواند چیزی باشد، رشدی نیست، کمال و انسانیت و لذتی نیست، زیبایی ای خلق نمی شود. همه زیبایی‌ها، حقایق، ارزشها و همه کمالات در این زوج بودن زن و مرد به وقوع می پیوندد، ظهور می کند و متجلی می شود. با هم یک حقیقت اند. هم معاونِ هم هستند، هم یارِ هم هستند و هم مکمّل و نیازمند به هم هستند. همه اش باهم است! زن نیازمند به مرد و مرد نیازمند به زن است. زن یار مرد و مرد یار زن است. هردو مکمل هم هستند. بله تفاوت هست، اگر تفاوتی نبود، حرکتی نبود، زیبایی و کمال و ارتباطی نبود. تفاوت، پایه تعامل و تکامل است. اگر همه موجودات عالم یکسان بودند، در این دنیا اتفاقی نمی افتاد. بله، بین زن و مرد حتما تفاوت هست و چون تفاوت هست، تعامل و همکاری شکل می گیرد و تکامل بوجود می آید و زیبایی کار در همین تفاوت است.

یک موقع تفاوت را در نقش ها و یک زمان در حقوق تعریف می کنیم. در نقش ها تفاوت هست، هیچ مردی نمی تواند جای مادر را بگیرد. مادر بودن نقشی است که از عهده هیچ مردی برنمی آید. مهربانترین مهربانان عالم از طایفه مردان، نمی تواند یک گوشه ای از نقش مادری را ایفا کند، این نشدنی است، اصلا نمی تواند. زن در نقش مادری، یگانه است. در بعضی کارها هم مردها یگانه اند؛ کارهای خشن، پرفشار، جایی که باید برود دفاع کند یا بجنگد، آن هم نه همه جاهایش. اما در حوزه حقوق و امور اجتماعی و مسائل زندگی، تفاوتی وجود ندارد.

درطول تاریخ، شیطان برای منکوب کردن حقیقت انسان، بخش مهمی از طراحی هایش علیه زنان بوده است. تحت فشارقراردادن زنان، محروم کردن و ظلم به زنان، تضییع حقوق و سرکوب استعدادهای زنان، در دستور کار شیطان بوده است! طبیعی هم هست که اگر شیطان بخواهد یک کاری را انجام بدهد و یک مقبولیتی برای کار خودش ایجاد یا مردانی را برای اِعمال این جنایات علیه زنان توجیه کند، باید یک تابلوی دینی و مذهبی و یک رنگ و بویی از دین به آن بدهد تا ظالمان خیال کنند که با این ظلم به بهشت می روند! یعنی ظلم را توجیه دینی و مذهبی کند! نوع جنایاتی که شیطان به انسان القاء کرده، تحت توجیهات دینی و مذهبی اجرا شده است.

ما در همین سفر ترکیه، به کلیسایی رفتیم که یکسری آثار در آنجا بود. با اسقف اعظم آنجا که مرد خوبی بود، صحبت هایی داشتیم و گفتیم « پیامبران که یک حرف بیشتر نداشتند، آن هم دعوت به وحدت و توجه به حقیقت، کمال و عزت انسانهاست. این پیروان بودند که آمدند و برای خودشان چیزهایی به نام دین ساختند و با آن، جوامع را به جان هم انداختند و جنگ و جنایت درست کردند » که ایشان هم این سخنان را تأیید کرد.

بعد که برای بازدید از کلیسا رفتیم، آنجا یکسری نشانه ها و آثار، از جمله سه تابوت بود. معمولا تابوت را در کلیساها و مراکز عبادی نمی گذارند اما آنجا گذاشته بودند و جای تعجب بود. ایشان توضیح داد که یکی از آنها متعلق به یک خانمی بوده که از نظر انسانی و روحی و دانش و توانمندی ها خیلی برجسته بوده یا به عبارتی یک قدّیسه بوده، بعد هم گفت این یکی تابوت یک آقایی است که از فرماندهان جنگ های صلیبی بوده که البته او گفت از "شهدای جنگهای صلیبی" بوده! و بعد خودش هم خنده اش گرفت که با آن حرفهای قبلی که زدیم، این حرف چیست!؟ جنگهای صلیبی کلاً روی هواست! آنطرفی ها دیندار، اینطرفی ها هم دیندار! هردو دارند کشته می شوند و اسم هردو طرف هم شهید است! در جنگهای صلیبی، چندصد سال، قتل عام های گسترده، شبیخون ها و وحشی بازی هایی اتفاق افتاده که در تاریخ به عنوان ننگ ثبت شده ولی هم قاتل شهید حساب شده و هم مقتول! خیال می کنند هم قاتل به بهشت می رود و هم مقتول به بهشت می رود!

شیطان برای تخریب و تحقیر انسان و اثبات برتری خودش و برای اغوای انسانها، همیشه از تابلوهای ارزشمند استفاده می کند و طبیعی است که چون دین پیام آور تمامی ارزشهاست، شیطان پشت دین پنهان بشود. شیطان می گوید که "اگر زنها در جامعه انسانی آنطور که باید و شاید نباشند، کل جامعه کارش تمام است!" طبیعی هم هست، چون در این تقسیم کار یا تقسیم نقش بین زن و مرد، در واقع نقش‌های اصلی و زیرساختی و پایه به زنها داده شده است، چرا؟ مگر یک جامعه برچه اساسی شکل می گیرد؟ انسان با چه چیزی حرکت می کند؟ انگیزه تلاش انسان برای کمال چیست؟ آن پایه ای که جامعه براساسش شکل می گیرد، عبارت از " محبت، مهربانی و عشق " است و آن انگیزه ای که موجب حرکت انسان می شود عبارت از "زیبایی" است. خدای متعال مسئولیت پراکنش این دو حقیقت را به زنان سپرده است. زن کانون عشق و محبت و مهربانی است. شما یک لحظه در ذهنتان بیاورید که در روابط میان انسانها محبت و مهر و عشق نباشد، چه اتفاقی می افتد؟ حتما بدتر از جنگل می شود، حتما بدتر از روابط وحوش می شود " اولئِکَ کَالاَنعام بَل هُم اَضَلّ ".

خدا زن را کانون محبت قرارداده ، درواقع زیباترین و پایه ای ترین اسم الهی که عبارت است از "عشق و محبت" ، خدای متعال این را در وجود زن متجلی کرده و به امانت گذاشته است و زنها مسئول این هستند که در جامعه مهربانی بپراکنند و منتشر کنند و بعد اگر لطافت و زیبایی نباشد، حرکتی اتفاق نمی افتد و هیچ انگیزه ای وجودندارد. در ذهنتان مرور کنید؛ هرچیزی را که هدف گرفتید و برایش تلاش کردید حتما در آن یک جمال و زیبایی دیده اید و خدا اینها را به زن عرضه کرده است!

و حضرت زهرا (س)، مادرِ عشق و زیبایی در عالم و عامل پیوند همه قلبها در طول تاریخ و تجلی رحمت واسعه الهی بر جامعه بشری است. رفتار حضرت زهرا(س) را در آن عمر کوتاهشان ببینید ــ که گفته اند بین 18 تا حداکثر 28 سال عمر کرده است ــ ببینید چه تابلویی کشیده و دربرابر چشم بشریت گذاشته است.

اجازه بدهید دو تا نکته کوتاه دیگر هم عرض کنم؛

شیطان می آید و حضرت زهرا (س) و انسانهای کامل را طوری معرفی می کند که بسیار بسیار از دسترس بشر دور بنظر بیایند، یعنی طوری که هیچ گونه نمی توانیم با آنها ارتباط پیدا کنیم، از آنها پیروی نماییم یا با آنها سخن بگوییم یا بفهمیم و دریافت کنیم. شیطان آنها را غیرعادی معرفی می کند! بله، ما همه از آسمانیم و معصومین اولین مخلوقات خداوند هستند که به واسطه آنها ما خلق شده ایم اما وقتی خدا بر سر بشریت منّت می گذارد و می گوید من کسانی از جنس خودتان برایتان فرستادم، یعنی شما می توانید مثل بقیه با ایشان زندگی، همراهی و تعامل کنید. می توانید با آنها حرف بزنید، حرف بشنوید، دریافت کنید، بدهید و بگیرید ... اما شیطان آنها را آنقدر دور معرفی می کند که نوع انسانها از این که به سمتشان بروند، منصرف می شوند و می گویند این نشدنی است! این کار شیطان است!

به شما عرض کنم؛ دَمِ دست ترین افرادی که از خودمان به خودمان نزدیکترند و هر لحظه اراده کنیم می توانیم با ایشان سخن بگوییم و پاسخ ما را خواهند داد؛ حضرت زهرا(س)، پدر ایشان، همسر ایشان و فرزندان ایشان هستند. این بزرگواران قبل از اینکه سخن از دهان ما خارج شود، می شنوند. همه می‌توانیم بهره بگیریم، همراه بشویم و با اینکه میلیون ها سال نوری جلوتر از ما هستند، می توانیم به ایشان شبیه بشویم.

نکته آخری که می خواهم خدمتتان عرض کنم درباره آینده است؛

بله، در طول تاریخ به نظر من، شیطان موفق شده است که با تضییع حقوق زنان و با سرکوب استعدادهای زنان، یک توقف و کاهشی در سرعت حرکت کمالی جامعه ایجاد بکند اما به فضل الهی، کید شیطان درحال اضمحلال است.

به نظرم در دوره ای که در انتظارش هستیم و خیلی زود اتفاق خواهدافتاد، با حضور امام (ع) وقتی که حقوق واقعی تعریف شود، حقوقی که زنها دارند آنچنان حقوقی است که ان شاءالله آن موقع مردها هم به کمال می رسند و اینها را می فهمند و تبعیت می کنند و به حقوق واقعی زنان احترام می گذارند.

حالا شما بزرگواری کردید و از همسر عزیز بنده تجلیل کردید. خب من باید از همه زنهای ایرانی تشکرکنم. درطول تاریخ علیرغم فشارها و محرومیت‌ها و محدودیت‌ها، زنان ایرانی همیشه در همه حرکت های اصلاحی، در همه تلاشهای پیش برنده و کمال آفرین، پیشقدم بودند و بیش از مردها نقش آفرینی کردند، باید از همه تشکرکنم و درحضور شما، از همسر عزیزم که اینجا تشریف آوردند، من همیشه شاکر و ممنون ایشان و دستبوس ایشان هستم و دوستشان دارم. ان شاءالله به زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد. خودتان را برای نقش آفرینی های خیلی بالا آماده کنید.

ما چون هم قبل و هم بعد از انقلاب را دیدیم، هم با سن بالاها تماس داریم، هم با جوانها تماس داریم، هم با انقلابی ها تماس داریم، هم با عادی ها تماس داریم، هم با چپی ها، هم با راستی ها، با همه تماس داریم و خدا خواسته است ما این وسط همه را ببینیم. عده ای هستند ــ همان کسانی که خودشان را مظهر همه خوبیها و اصل می دانند و برای بقیه هیچ ارزشی قائل نیستند ــ اینها خیال می کنند که این نسلهای جدید دهه هفتادی و دهه هشتادی و دهه نودی همه خراب و بی دین شده اند! من قبلا هم گفته ام؛ بله جوانان این سه دهه با قبلی ها قطعا متفاوتند و هیچ کس نباید این تفاوت را بپوشاند یا پنهان بکند اما دهه هفتادی و هشتادی و نودی یک برجستگی ها و ویژگی های ممتازی نسبت به قبلی ها دارند. بله، بعضی کارها و رفتارهایشان عکس العملی است، وقتی ما زور می گوییم یا یک حرف غلطی را می خواهیم به زور به آنها تحمیل بکنیم، قبول نمی کنند اما آنجایی که خودشان هستند، به نظر من بسیار عمیق تر، دیندارتر، فهمیده تر، آزاده تر و جوانمردتر هستند.

ماها بالاخره یکسری تعصباتی در طول تاریخ در ذهنمان آمده بود و خودمان هم متوجه نیستیم، در یک چارچوب هایی هستیم که هیچ وقت حواسمان نیست که در آن چارچوب ها قرار گرفتیم ولی براساس همان چارچوب ها حرکت و قضاوت می کنیم، تصمیم و موضع می گیریم اما این بچه ها از اینها آزادند و خدارا شکر چون خیلی جلوترند و امید به آنهاست که آینده را بسازند.

بدانید ان شاءالله خیلی زود تحولات بزرگی اتفاق خواهدافتاد. آثارش را داریم می بینیم. همه ذهن ها و اندیشه ها بسرعت دارد تغییر می کند. انسان ها دارند بزرگ می شوند، دارند جهانی می شوند، یعنی شما الان در همین اتاق که نشسته اید با همه دنیا در تماس هستید و ارتباط دارید و نسبت به همه مسائل حساسید. اصلاً مسائل انسان ها دارد جهانی می شود و انسانها دارند جهانی می شوند و ان شاءالله به زودی زود، جهان انسانی هم به دست همین نسل ها برپا خواهد شد و من امیدوارم که بانوان و دختران ایران که همیشه پیشگام بودند، در این گام آخر هم ان شاءالله پیشگام باشند. بدانید این مشکلاتی که شیطان و ایادی شیطان به جامعه انسانی تحمیل کرده اند، به فضل الهی به زودی ریشه کن خواهد شد و حقیقت انسان آن طوری که خدا خواسته به دست امام زمان(عج) رونمایی خواهد شد.

ان شاءالله همه شما عزیز و موفق و سربلند باشید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب