1400/11/04-08:15

پیش‌شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

 پیش‌شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد تا زمانی که تهران چهار شهروند آمریکایی را آزاد نکند واشنگتن هیچ اقدامی برای احیای برجام نخواهد کرد.

به گزارش دولت بهار، رابرت مالی گفت: درست است که این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در حالی که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند برای مقامات ما کمی دور از ذهن است.

به گزارش رویترز، نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه مدعی شد که واشنگتن به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با ایران در مورد آزادی این چهار شهروند آمریکایی است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که پیشتر اعلام کرده بود موضوع چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران ارتباطی با مسئله مذاکرات هسته‌ای ندارد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت با «بری روزن» دیپلمات سابق آمریکایی که در محل انجام مذاکرات هسته‌ای در وین برای آزادی زندانیان آمریکایی دست به اعتصاب غذا زده، صحبت کرده و به او اطمینان داده که هیچ توافقی با ایران پیش از آزادی شهروندان آمریکایی صورت نخواهد گرفت.

چهار شهروند آمریکایی که در ایران زندانی هستند پیشتر به دلیل جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب