1400/11/05-15:51

عربستان و عراق یادداشت تفاهم برای اتصال شبکه برق امضا کردند

 عربستان و عراق یادداشت تفاهم برای اتصال شبکه برق امضا کردند

عربستان و عراق امروز سه شنبه یادداشت تفاهمی را برای اتصال شبکه برق امضا کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، «حمید الغزی» دبیر هیئت دولت عراق امروز سه شنبه ضمن اعلام امضای یادداشت تفاهمی با عربستان سعودی در حوزه اتصال شبکه برق برای انتقال انرژی بین دو کشور تاکید کرد که مشارکت با عربستان سعودی در زمینه برق بازده اقتصادی دارد.

خبرگزاری عراق (واع) به نقل از حمید الغزی اعلام کرد که یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق به عربستان به تأمین نیازهای عراق در این زمینه کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: پس از سفر از پیش تعیین نشده یک هیئت از وزارت کشاورزی عراق به عربستان و تأکید نخست‌وزیر عراق بر لزوم حمایت از همکاری اقتصادی با ریاض ، این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

دبیرکل هیئت وزرای عراق در ادامه تاکید کرد که سیاست‌ کنونی و آینده دولت عراق، حمایت از شورای هماهنگی دو کشور است؛ تا این امر به منزله گشودن صفحه جدیدی از روابط تاریخی بین دو کشور عراق و عربستان تلقی شود.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان که سال‌ها بسته شده بود، یکی از دستاوردهای شورای هماهنگی دو کشور را ایجاد شورای تجاری مشترک دانست.

الغزی تصریح کرد: شورای هماهنگی عراق و عربستان دفتری در بغداد ایجاد کرده تا بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها را با هدف تقویت روابط دو کشور به امضا برساند. همچنین دو کشور در خصوص پرونده‌ها و موضوعاتی همچون شبکه اتصال برق، شهرک‌های صنعتی و همکاری‌های ورزشی با یکدیگر به تعامل خواهند پرداخت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب